/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hakker i lyden efter brænding.
Fra : ppk
Vist : 700 gange
200 point
Dato : 12-08-06 08:14

Hej

Når jeg konverterer mine musik cdèr til mp3, og siden vil brænde en kopi af dem til at have med i bilen, sker det meget tit at lyden hakker i de sidste 4-5 numre på skiven.

Enkelte gange har jeg også oplevet det i de første nr. på skiven.

Jeg bruger Nero 7 som brænderprogram.

Er der nogen der har oplevet det samme ? og evt. fundet en løsning på problemmet ?

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 12-08-06 08:27

Det kan jo være flere ting. For høj brændehastighed, skivekvalitet, etc. Med hensyn til konverteringen har jeg fundet et lille freewareprogram, som både fjerner drm koden på wma lydfiler og konverterer til mp3. Jeg har også Nero 7, men oplever også af og til fejl i lyden. Det har jeg ikke gjort siden jeg begyndte at bruge dette: http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=440

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-08-06 09:01

Hej anyway

Jeg har prøvet at nedsætte brænderhastigheden uden at det ændrede noget.

Når jeg har rippet mine musikcdèr til mp3, og de ligger på computeren kan jeg ikke høre nogle fejl når jeg f.eks. afspiller dem med Winamp eller Windows Mediaplayer.

Hakkerierne kommer først når de er blevet brændt på skiver igen.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 12-08-06 12:29

Hvad hedder dine medier?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-08-06 14:20

Hej anyway

Nu har jeg lige købt en ny DVD brænder, og heller ikke dette hjalp. Jeg brænder på Verbatim skiver og på Mr. Platinum.

Jeg har også prøvet at brænde på min gamle CD brænder, som ikke kan brænde alle informationerne om hvilke nr. der er på skiven med.

Dette har godt kunnet lade sig gøre uden problemmer.

Men ellers har jeg da aldrig tidligere haft disse fejl, sidder lige og tænker på om det måske skulle have noget med Nero 7 at gøre ? det var måske nok en ide at afinstallere den en gang og og så prøve at inst. den version som var med den nye brænder.

Har du nogen ide om dette kunne hjælpe ?

Hilsen PPK

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 200 point
Dato : 13-08-06 00:14

Ja, det er lidt mystisk. Det er jo gode skiver du bruger.
Måske var det en god ide at afinstallere Nero 7. Du kan jo også opdatere o.s.v. via Nero Productsetup. Jeg har ikke umiddelbart andre bud.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-12-06 09:49

Tak for svaret anyway.

Jeg har fundet løsningen !!!

Har afinstalleret Nero 7 og installeret Ashampoo, hvortil man har kunnet få en GRATIS reg. kode af dem her i efteråret.

Så nu virker det hele perfekt ! et rigtig godt og enkelt program.

PPK