/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kokke-sang
Fra : yourgod
Vist : 2636 gange
100 point
Dato : 11-08-06 18:19

Hej
I de gode gamle kokke-programmer,
(mad programmer) der spillede de nogle gange
en melodi. som er meget kendt i kokke-programmer
Er der nogen som ved
hvad den hedder?
hvem der har skrevet den?
findes der nogle noder til dem på internettet?
MVH Yourgod

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-06 19:13

Mon ikke det er kendingsmelodien til TV-køkkenet du tænker på: http://vores.tv/koekken/tvkoekkenet.midi Ikke nogen god version, men den kan da identificeres.

I denne tråd http://www.mobildebat.dk/archive/index.php/t-71098.html er der en der har skrevet til DR og fået at vide, at den aldrig er blevet udgivet på noget.
Det kunne tyde på den heller ikke har nogen titel. Og så er det ikke nemt at lede efter eventuelle noder. Har også uden held forsøgt at finde disse.

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 11-08-06 19:17

det er den melodi, men tror du ikke at det er ringetoner som de snakker om der ikke er udkommet?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 11-08-06 19:26

Der står ...

Citat
Har fået mail fra DR...

Hej

Det er ikke muligt at købe temaet til TV Køkkenet, det er ikke udgivet.

Jeg opfatter det selv sådan, at der menes i almindelighed.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 11-08-06 19:30

Men det udelukker selvfølgelig ikke, at der kan eksistere nogle noder.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 11-08-06 19:52

Nu har jeg tjekket på The Internet Movie Database. De registrere også (udenlandske) TV-programmer.
Man kan også finde dem (f.eks. her en omgang fra 1975-81: http://imdb.com/title/tt0341960/ ), men der er devsærre meget lidt info om udsendelserne. Og dermed heller ikke om musikken.

Godkendelse af svar
Fra : yourgod

Dato : 07-09-06 19:23

Tak for svaret stimo1.