/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Schæffer
Fra : Broderpivert
Vist : 784 gange
100 point
Dato : 11-08-06 12:03

jeg har en schæffer som jeg gerne vil lære at være aggrasiv på komando, dette skyldes at jeg er blevet overfaldet og søger en tryghed ved at gå med den. Derfor håber jeg på at få hjælp her inde. På forhånd TAK

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-08-06 12:15

Du kan ikke søge tryghed i din hund - det er den, der skal finde sin tryghed i dig.

At lære sin hund at udvise aggressiv adfærd er uansvarligt, uanstændigt og burde efter min mening resultere i, at hunden blev omplaceret.

Du skal finde en behandler og få bearbejdet din ubehagelige oplevelse - hunden fortjener ikke at blive blandet ind i din angst.

Vaxen

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-06 12:26

Hvis du vil lære den bare lidt om forsvar skal du starte til hundetræning og her lære hunden forsvars arbejde. Dette gør min far med sin hund, og han går til konkurrencer i det.

Men din hund burde meget gerne reagere helt af sig selv. Hunde plejer at beskytte deres mennesker uden at skulle lære dette. Især en shcæfer er en meget beskyttende hund.

Var den med den gang du blev overfaldet ?

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 11-08-06 12:32

Jeg er helt enig med vaxen.

Hvis der sker noget, skal hunden nok "passe på" dig - også uden at du lærer den at være aggressiv. Du kan gå til almindelig hundetræning, hvor I lærer at gøre ting sammen. Det giver sammenhold, og det er meget bedre.

Aggressiv er et meget negativt ord.

Du kan også vælge at træne i Dansk Politihundeforening, schæferhundeklubben eller DCH, hvor man så vidt jeg ved kan lære forsvarsarbejde, og hvordan man får hunden til at slappe af igen (afreaktion) bagefter. Men sørg for, at det er dygtige trænere, for ellers kan du gøre mere skade end gavn mod din hund.

Og husk så, at man må ikke bruge hunde som våben her i landet, og kamphunde/hundekampe er også forbudt.

Hilsen
vesterbo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-06 12:43

Det er lige netop sådan nogen som dig, der i tidens løb har været med til at give vores dejligste hunderace et dårligt ry

Hvis din hund ellers er glad og tryg og rigtigt afrettet/opdraget, og den behandles ordentlligt....så vil den gå gennem ild og vand for sin ejer, og vil opfatte enhver fare næsten inden du selv gør det.

At fremprovokere agressiv adfærd kommer der sjældent noget godt ud af og ALTID noget dårligt.

Og for øvrigt få du en kæmpebøde, såfremt du pudser din hund på nogen som helst, uanset det er dig der bliver overfaldet.

Men at hunden selv afværger et overfald, det er noget andet....altså såfremt den ikke bider...for så er det dit problem igen og du kan blive straffet.

Men lad os nu høre, hvor gammel er du.
Er du hankøn eller hunkøn.
Hvor stor er sandsynligheden for et nyt overfald.

Grunden til jeg spørger, er at man desværre ofte ser nogen Karlsmart-typer, der tror de skal skabe sig en identitet som en hård negl, ved at promenere en hund der tilsyneladende ser agressiv nok ud
til at kunne bruges som "potensforlænger" og indgyde omgivelserne den respekt de ikke er i stand til uden en hund ved siden af sig

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 11-08-06 12:44

Tak for svaret bublebee.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-08-06 13:54

Det var så lidt - håber at du får det bedre.

Vores shcæfer var en dejlig hund og det er i en sådans natur at passe godt på sit menneske. en shcæfer er en "hyrdehund" og passer derved godt på sin familie.