/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fad op og hænge på væggen
Fra : nosunshine5
Vist : 1205 gange
100 point
Dato : 11-08-06 11:28

Jeg har et fad der er beregnet til at stå på bordet. Men jeg vil have det op og hænge på væggen. Permanent.
Det er et keramikfad med en alminedlig glat overflade. Ca 50 cm i diameter.
Kan jeg limme en line fast med en lim, evn to komponent?
Jeg er ikke meget for at bore i den.

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-06 11:38

Det kan du. Du kan bruge noget der hedder "Super Attak Gel som du kan få i et byggemarked.

Pas på med fingerne. Hvis du limer dem sammen, går der en rum tid før du får dem fra hinanden igen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-08-06 11:42

Hvis du renser stedet af med acetone, min. terpentin eller benzin, kan du sagtens lime et ophæng fast med 2-komponentlim. Vælg den fra, der påstås at hærde på 5 minutter. I det øjeblikkelige vejr har du ikke lang tid til at justere placerin(sæt blyantsmærke i forvejen!), og så er resultatet ikke så stærkt som dem, dr bruger nogen timer. Hård Plastic Padding kan også bruges til fastlimning, hvis du har noget liggende. Osse afrensning som ved al limning.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-08-06 11:54

ellers lav et lille stativ til den. 2 holdere. Ligesom kroge, bare ikke helt så krumme. Disse sættes på ved siden af hinanden med et passende mellemrum så de holder fadet fast til væggen uden at det falder ned.

i Toppen sættes en enkelt så faddet ikke kan trille ned eller få overbalance.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-08-06 11:55

Man kan også lave en "hylde" med en revne helt ude ved yderkanten som fadet kan stå i, og så op mod væggen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-08-06 13:00

Du kan købe færdige holdere med 3 kroge til at sætte om kanten og et hul til skruen inde bagved, de fårs i forskellige størrelser, men 50 cm er måske lige i overkanten. Prøv hos din lokale isenkræmmer

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 11-08-06 20:59

Tak for svaret Klumme.

Jeg vil smutte ind og genere det nærmeste byggemarked med mit "krav"...
Og så må jeg hellere holde fingrene af fadet, så jeg ikke kommer til at hænge der også.