/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Login ect.
Fra : klanger
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 11-08-06 11:19

Jeg er efter bedste evne... ved, at lave en side til en kammerat.

Der skulle gerne kunne laves sider (med fælles layout) hvortil der skal bruges et login, password, brugernavn ect. for, at komme ind på disse sider!

Siderne skal brugeren, så kunne redigere i......

Skulle der være en der har en idé hvordan dette bedst kan laves?

Foreløbig er siden "bygget" op i CMS system....

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 11-08-06 11:44

Jeg forstår vist ikke helt dit spørgsmål - CMS er ideelt til dit formål...

Jeg bruger selv Joomla CMS, der kan alt det du efterlyser, men andre CMS programmer er sikkert lige så gode.

Vil du evt. uddybe dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-06 14:36

Hvilket CMS? Der er mange aktører på banen inden for CMS.

Så vidt jeg husker bruger du CMSimple : http://www.cmsimple.dk/

..men der findes mange alternativer. Har du prøvet nogle af disse?

http://www.phpfusion.dk/frontpage.php

http://www.phpbb.com/

http://www.freeguppy.dk/

...ellers er der jo altid den 'gammeldags' metode med selv at skrive koden i XHTML, Javascript, CSS og enten PHP, Perl eller ASP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 11-08-06 15:57

Hej!

Et nemt loginsystem i html der virker!
http://www.fnsupport.dk/web/index.php?sub=loginside

-Squarna

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-06 20:31

Squarna -> I HTML? Det virker nu bare ikke uden PHP

Loginscripts i ren HTML kan ikke laves sikre !!!

Et loginscript skal laves i PHP, ASP eller anden CGI. Da scriptet så afvikles på serveren og ikke hos klienten som tilfældet er med HTML/Javascript løsninger. En Java applikation er også en mulighed. Desuden skal der normalt bruges en database som MySql eller Access, hvis scriptet skal kunne håndtere flere brugere.

Du kan læse om de forskellige typer loginscripts og finde eksempler her: http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 12-08-06 11:12

Ved det... der er en php-fil med.. men ellers ren html...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-06 13:43

Squarna -> Det er PHP filen som laver al 'arbejdet' ..og så er resten af sidernes kodning iøvrigt ligegyldige.

Kildekoden til de 'andre' sider ku' li' så godt ha' vær' lavet i mere PHP, XML (XHTML = ..Same Story ), som i (D-)HTML, (X-)ASP ...eller noget?

Det korte og det lange er:

Serverside afviklet kode (=skjult for klienten. Kørt på serveren) vs. Lokal afviklet kode (=synlig for klienten. Kørt på klientens computer).

Derfor kræves det at udbyderen af hjemmeside pladsen understøtter PHP ...OG at der ikke er 'restiktioner' på hvilke scripts der tillades udført på udbyderens server.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 12-08-06 13:46

nånånånå... klogesen :P

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-06 14:06
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-06 14:12

Selv de 'kloge' har fejl i deres !DOCTYPE erklæring

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 12-08-06 15:11

Tak for svaret molokyle.

Og jo, jeg "kører" i øjeblikket med CMSimple...du har styr på det hele hva'..

Men den hjemmside jeg prøver at lave, er nu en lånt demo fra DanDomain, så jeg skal lige se hvad den kan køre af PHP o.lign....!!!!!!

Det var forøvrigt hjemmesideskolen der "vandt"

Jeg kunne vel en anden gang bare gå ind på denne, men så får jeg jo ikke alle de gode kommentarer herude på Kandu.....

Nå, jeg må i gang selvom det er svært i dag....

Go' weekend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-06 19:15

Happy coding...

</MOLOKYLE>