/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
php-medlemssystem!
Fra : rasmusandersen2
Vist : 568 gange
275 point
Dato : 23-12-02 14:54

Hvordan laver man et medlemssystem, hvor man kan oprette sig som bruger på en hjemmeside, som fx her på siden?
Altså hvor man tilmelder sig og for tilsendt et password og så man har sin egen profil.
Jeg vil gerne have et præcist svar, som jeg forstår!

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 285 point
Dato : 23-12-02 15:43
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-12-02 20:33

Hej Rasmus,

der findes et PHP Community der hedder "phpnuke", det er en slags portalsystem, lavet i PHP... -->
http://www.phpnuke.org/
[citat]
Full automated news system without HTML edition
Graphic Administration via Web browser
Integrated banners ads system
High configurable members system
Voting Booth system (Surveys)
Users comments for each article
Statistic page with counter
TOP page for each section
High encryption authentication
Moderation option for users and administrators
Flexible and configurable HTML blocks
Search engine included
Unlimited themes support
Old stories box
Graphic and flexible Topics Manager
Sections and articles manager
Dynamic pages display
Multilanguage support (23 languages supported)
Search Engine with Categories
100% PHP code
[/code]

på denne side har de også lidt omkring den... samt PostNuke... -->
http://www.postnuke.dk/index.php
du ka' bl.a. i deres FAQ, få mere info omkring hva' det er... -->
http://makeashorterlink.com/?V25C13DD2
i deres Download sektion har de desuden danske sprogpakker til systemet...

nu ved jeg så ikke om det er Windows eller Linux du bruger... men hvis det er Linux er der lidt her... "7.2. PHP-Nuke - start en portal på få timer"... -->
http://sv.sslug.dk/linuxbog/alle/alle/phpnuke.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 23-12-02 20:41

Hvad er formålet med hjemmesiden ?
Dit spørgsmål er alt for generelt til at man bare kan svare kalrt og entydigt på det, da man nok ville løbe ind i misforståelser.
Vi gør jo trods alt et stort stykke arbejde firvilligt og gratis herinde og for at hjælpe dig bedst muligt, kræver det også et præcist spørgsmål som muligt.
Jeg kunne sagtens smide om mig med links til højre og venstre, men det ville ikke være et ordentligt svar til dig.
Jeg ved godt at nogle tror det og så er den kage gjort, men jeg føler at når du stor med et sådant "komplekst" spørgsmål, må du uddybe det mere for at få et ordentligt og fyldetsgørende svar.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-02 15:11

"rasmusandersen2" <rasmusandersen2.news@kandu.dk> wrote in
news:lzEN9.12396$Hl6.1412940@news010.worldonline.dk

> Hvordan laver man et medlemssystem, hvor man kan oprette sig som
> bruger på en hjemmeside, som fx her på siden?

Øh, det her er ikke en "side", det er usenet...

> Altså hvor man tilmelder sig og for tilsendt et password og så
> man har sin egen profil.

Du smider dataen i en database - sql eller flatfile eller noget helt
tredje.

> Jeg vil gerne have et præcist svar, som jeg forstår!

Så skal du nok komme med temmelig mange flere info om det du vil
lave.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-02 15:52

rasmusandersen2 wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hvordan laver man et medlemssystem, hvor man kan oprette sig som bruger
> på en hjemmeside, som fx her på siden?
> Altså hvor man tilmelder sig og for tilsendt et password og så man har
> sin egen profil.
> Jeg vil gerne have et præcist svar, som jeg forstår!
Først skal du have ens ide der handler om et eller andet bestemt, eks.
webdesign, så skal du planlægge hvilke "features" siden skal have og du
skal lave et design. Så kan du gå i gang med at lave de forskellige
features.

Et community kunne være en feature. Hvis du skal lave et community skal du
først planlægge hvilke informationer du vil have fra dine brugere og så
sætte det ind i en tabel i en database, eks:
| Brugerprofiler |
| Brugernavn | xxx |
| rigtigtnavn | |
| osv. | |
Det vil sige at du skal sætte dig grundigt ind i et database-system, eks.
MySQL og meget grundigt ind i PHP. Lige meget om du selv bygger det helt
fra bunden af eller om du henter et færdigt system fra nettet så er du
nødt til at vide noget om databasesystemet, og scriptsproget som der
bliver brugt i dit community.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-02 16:17

On Mon, 23 Dec 2002 14:10:36 +0000, Henrik Stidsen wrote:

>> Hvordan laver man et medlemssystem, hvor man kan oprette sig som bruger
>> på en hjemmeside, som fx her på siden?
>
> Øh, det her er ikke en "side", det er usenet...

Tror vi er løbet ind i den problematik at han ikke ved han er på usenet,
men blot tror han sidder i et webforum på http://www.kandu.dk :/

--
Christian Jørgensen | If you need a screwdriver,
http://www.razor.dk | use the general purpose hammer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-02 17:11

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in
news:pan.2002.12.23.15.17.26.397317@razor.dk

>>> Hvordan laver man et medlemssystem, hvor man kan oprette sig
>>> som bruger på en hjemmeside, som fx her på siden?
>>
>> Øh, det her er ikke en "side", det er usenet...
>
> Tror vi er løbet ind i den problematik at han ikke ved han er på
> usenet, men blot tror han sidder i et webforum på
> http://www.kandu.dk :/

Ja - det vidste jeg, men han vidste det tilsyneladene ikke...

Kandu.dk burde ha en over nakken og tvinges til at oplyse bedre om
hvad det er de giver adgang til!

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 08:41

> >>> Hvordan laver man et medlemssystem, hvor man kan oprette sig
> >>> som bruger på en hjemmeside, som fx her på siden?
> >>
> >> Øh, det her er ikke en "side", det er usenet...
..
Ja det er jo det gør det lidt tæls at flere er begyndt at bruge newsgrupper
som debatforumer på deres egene sider.

Godkendelse af svar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 04-02-07 21:44

Tak for svaret rkl.