/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Strøm nok til computer?
Fra : kasper006
Vist : 607 gange
75 point
Dato : 10-08-06 20:32

Hej

jeg har lige købt en ny computer med en 400 watt strømforsyning, men hver gang jeg starter den popper der en meddelse op fra grafikkortet om at den ikke får strøm nok, og derfor går ned i tempo så systemet bliver stabilt.
jeg tænker lidt på om den yder de 400 watt eller om det bare er noget de skrev i butikken.

er der nogen der kender et program der kan se hvor meget strømforsyningen yder og hvilke dele i computeren der bruger hvad?

på forhånd Tak

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 85 point
Dato : 10-08-06 20:40

1. Når du lige har købt computeren, hvorfor så ikke henvende dig der hvor du har købt den?
2. Nogle grafikkort skal have en ekstra strømkabel tilkoblet ud over den strøm der kommer fra soklen det sidder i. Hvis man nu har 'glemt' at montere dette stik, såååå!
3. Udnyt garantien og henvend dig i butikken, hvor du har købt maskinen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-08-06 20:41

Er det muligt grafikkortet har en ekstra strømindgang?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-08-06 20:46

Det er jo lige det jeg skrev før HI!

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 10-08-06 20:50

Tak for svaret begge to.
det havde jeg lige overset

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-08-06 20:54

Jep brasso, jeg skrev stadigvæk mens du sendte dit indlæg!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-08-06 20:57

Men her er et lille gratis program som kan kigge på din comp. indefra.
Programmet kan også se på temperaturer
Everest
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-08-06 23:55

ad. tedd, jo sådan er det jo her på kand, man sidder og skriver et uddybende svar og 10 sekunder før man får uploadet, er en anden klar med nogen lunde det samme svar. Men det er jo også fint nok.
ad. e.c. Hvis programmet kan kigge på computeren indefra, kan det så også se om det ekstra strømstik er sat ordentlig på plads, eller om det overhovedet skal være der?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-06 09:26

Ja helt klart................
Men det var nu bare som suplement til selve svaret.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-06 12:57

Fint Nok.