/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Flåderabat/bil-prisklasser
Fra : susanne72
Vist : 6870 gange
100 point
Dato : 10-08-06 15:14

Vil udskifte benzinbilen med en lille diesel. Jeg har talt med en 3-4 forhandlere der enten siger, at der på små (billige) biler ingen flåderabat er at få, og en enkelt sagde 3-4.000.

Holder det vand, eller nogen der ved, om det kan svare sig at fortsætte med at spørge rundt?

Vi taler om en bil til 160-180.000

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-08-06 19:10

Der ingen flåderabat på små biler, da det er større biler som bliver brugt som firmabiler (flåder)

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-08-06 02:22

ec har som udgangspunkt ret. Og med kun én enkelt bil, er der ingen naturlig grund til, at tilbyde dig "flåde"rabat, der er at sidestille med rabat ved storkøb.
Den eneste lille bil jeg har set anvendt i flåder er susuki, der bruges af mange kommuners hjemmehjælp.

Kommentar
Fra : susanne72

Dato : 11-08-06 11:09

Du kan sagtens få flåderabat på en enkelt bil - du køber den jo via et SE-nr som erklærer at have x antal biler i flåde. Spørgsmålet er vel, hvordan flåderabatterne beregnes - er det på en måde, så det kan konkluderes, at der ikke er noget at hente på de billige biler?

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 12-08-06 23:16

Hej,

Spørg om rabat uanset om du vil købe 1 bil eller mange. Jeg fik rabat på 1 bil ved at oplyse mit SE nummer og sætte mit firmastempel på en blanket - det var forhandleren betingelse for at give "flåderabat", selv om jeg kun har 2 biler. Rabatten var 27000 på en VW Passat til 410000. Hvis jeg havde købt mere end 1 bil havde rabatten nok været 35 - 40000 pr bil.

Spørg forhandleren, som bød 3-4000 i rabat, om hvad der skal til for at få mere rabat. Måske er han villig til at strække sig lidt længere for at få en handel.

Mvh. Svend