/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
PrintKey 2000, kopier skærm
Fra : richardt
Vist : 3489 gange
100 point
Dato : 10-08-06 13:46

Jeg bruger et PrintKey 2000 program til at redigere kopier af skærmbilleder til dokumentation af hvordan man gør ting i forskellige programmer.
Jeg kan bare ikke huske hvordan man låser pop-op menuer sammen med baggrundsbilledet.
Jeg har skrivebordet på skærmen, højreklikker på 'Denne komputer' og pop-op skiltet kommer oven på skrivebordet, så er det jeg gerne vil have en kopi af begge lag på en gang, men når jeg klikker i min bundlinie på PrintKey fingeren, kopieres kun Skrivebordet.
Jeg har for nylig set noget med at låse flere lag med dobbelttaster, ctr+et eller andet eller noget i den stil.
Er der nogen der har en løsning på mit problem evt. med et andet program.
Richardt

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-06 13:49

Hvis du trykker på CTRL + "print screen" kopierer du det som er på skærmen op "clipboarded" herfra kan du kopierer det ned i hvilket som helst billede program (paint; word; power point m.fl.)

Gør du sådan får du alle menuer, popup osv. med

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-08-06 15:34

Når jeg åbner "Denne Computer" og trykker på PrtScr-knappen eller fingeren på bundlinien så får jeg en kopi af mappen + skrivebord. Jeg kan dog ikke se det der er under mappen på skrivebordet.

Iøvrigt et fedt program som jeg har brugt i flere år.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 22-10-06 23:58

Tak for svaret thulin.
Undskyld, begge to, at jeg er langsom til at svare men tak.
Jeg bruger i nu programmet XNview til simpel billedbehandling og der er en mulighed til at kopiere skrivbordet med de billeder der er der, det er lidt langsomt, man skal ind i programmet for hvert skud, men da jeg jo bruger programmet i forvejen, har jeg opgivet Print Key programmet.
Med venlig hilsen og tak
Richardt