/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Honda Civic...?
Fra : SjalaJonez
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 09-08-06 22:52

Jeg står og overvejer at købe en brugt Honda Civic, jeg har fundet en og der står at det både er vti og v-tec. Kan det være begge ting sammen?
Og hvad er forskellen på vti og v-tec?

Ellers ville jeg høre om der er nogen ting som jeg specielt skal lægge mærke til inden jeg køber den?...

Mvh.
SjalaJonez

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-08-06 23:21

Hvor gammel er den?

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 10-08-06 19:27

den er fra 96

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-08-06 20:24

Hvis du sender mig din mailadresse i et privat indlæg, kan jeg sende dig en artikel om bilen fra BrugtRevyen 2004......

Accepteret svar
Fra : Kim_Kristensen

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-06 21:08

VTi er blot en modelbetegnelse som GTi, RS, Sport osv. mens VTEC (hvilket du sikkert ved) er betegnelsen for systemet der styre ventilerne i motoren.

Er det en 1,6 har den jo 160 hk og en 1,8 169 hk, så det er sjældent Bedstemor And der har kørt i kirke i den hver søndag så den kan ha’ levet et hårdt liv. Den har ingen udpræget svage punkter men derfor kan der godt være noget på en 10 år gammel bil, så du skal være grundig med mekanikken. Med hensyn til rust er den gennemsnitlig og har den fået beskyttelse et par gange eller tre er der formegentlig ikke noget, hvis den aldrig har fået noget må du jo rundt og se om du kan finde noget rust. Når og hvis de begynder er det som regel ved bagerste skærmudskæring ved kofangeren, men uanset hvad kan man kan ikke være for grundig med en 10 år gammel bil. Alt efter din alder skadefri år kan det være en god ide at spørge forsikringsselskabet hvad de siger til det, unge mennesker og hurtige biler får den gerne til at finde den store lommeregner frem.

Med venlig hilsen Kim

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 10-08-06 22:40

Ja, gæt hvilken bil jeg har
Som Kim_Kristensen siger, har den jo nok ikke kørt stille og roligt. Jeg lavede samme fejl, da jeg købte min da den var 10 år (fra 1993). Motoren var så slidt, at da bilen blev 12, kostede det mig en ny motor (Kørte 400 på literen (og vi snakker olie)), udover alt det andet den har kostet mig.

En god ide, er at få testet bilen ved f.eks FDM INDEN man køber den. Så kan de 2500,- være lagt godt ud.

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 12-08-06 16:49

Takker amnge gange