/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med opdateringer
Fra : edbhans
Vist : 872 gange
500 point
Dato : 09-08-06 21:31

Hjælp - jeg har problemer med de sidste 2 opdateringer:

Citat
Følgende opdateringer blev ikke installeret:
Sikkerhedsopdatering til Office 2003 (KB614455)
Opdatering til InfoPath 2003 (KB920103)
Opdatering til Outlook 2003-filteret mod uønsket e-mail (KB920907)
Sikkerhedsopdatering til Office 2003 (KB921566)
Sikkerhedsopdatering til Excel 2003 (KB918419)

Nogen, der har en løsning - eller lignende problemer?

Kører XP Home samt Office 2003

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 21:37

find dem i opdateringsoversigten og prøv igen

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 09-08-06 21:43

Hvor mange gange synes du, man skal gøre det? Har gjort det de første 25 gange, så jeg er ved at blive gråhåret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 21:47

okok - godt ord igen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-08-06 21:48

Hvis det fortsat ikke virker, så hent denne fil http://djlizard.net/software/Dial-a-fix.exe Klik på "Flush Software distribution". Sæt så flueben i alt på nær "debug mode", og klik "GO". Du kan også undlade "Adjust time-date", hvis dit ur går rigtigt i forvejen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-06 21:48

Gå ind i>Start>kontrolpanel>administration>computeradministration>tjenester og programmer>klik på +>tjenester og sæt>
dobelt klik på>>>Automatiske opdateringer>start type,til deaktiveret>anvend>stop.
Gå så ned og tøm disse mapper(tøm dem kun)

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\DataStore\

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\

C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\

Genstart pc'en og start Automatiske opdateringer
(start type Auto>anvend>start)
Gå så ind på window update igen.
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 21:48

har du forsøgt at installere dem en for en også ???

Har du evt en firewall der ikke lader dem gå igennem ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-06 21:54

slet indholdet af mapperne.

Rigtige mænd redigerer ikke altid

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 09-08-06 23:12

Hej alle

Nu har jeg prøvet alle jeres ovenstående forslag - uden held. Men nu kan jeg udlæse fejlkoden: 0x80070643. Har søgt på denne uden held.

Har I evt. yderligere forslag?? Jeg er ved at være desperat

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-08-06 23:20

Der er kommet ret mange opdateringer på en gang, og de installeres lidt anderledes end sædvanlig.
Når du trykker start/luk computeren/LUK (Så kan du se et sikkerhedsmærke på LUK)
Det er fordi der skal lukkes nogle prosesser ned for at opdateringen/opdateringerne kan installeres.
Når du så starter op igen, kan der være flere der skal hentes.
Nu skulle du gerne kunne se opdateringerne i kontrolpanelets "tilføj fjern"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 09-08-06 23:30

Kiggede lige på min opdateringsliste. Nogle af de nævnte er tilbage fra juli måned. Kan der opstå konflikt hvis den har fået nyere opdateringer ind (der er jo lige kommet en stak) eller kan det slet ikke lade sig gøre. Kandet lade sig gøre kunne man jo fjerne de nyere (fx efter juni) og så prøve at opdatere igen.

Du har selvfølgelig prøvet dette:

Citat
Microsoft Update
Gennemse opdateringsoversigten
Hvis en opdatering ikke blev installeret, skal du klikke på ikonet Mislykkedes for at få oplysninger om, hvordan du løser problemet.

Bemærk! Hvis du vil fjerne en opdatering, skal du gå til Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-08-06 23:34

Ikke for at jeg tror det hjælper dig, men der står noget om problemet her http://support.microsoft.com/kb/906602/

Prøv lige gå ind i Dial-a-fix igen. Klik på "Tools". Der kan du geninstallere Windows Update funktionen (Reinstall Automatic Updates service) .

Hvis det ikke virker, så prøv denne fil fra Microsoft http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-08-06 01:26

Hej,

Det kan være denne her:

http://support.microsoft.com/kb/903772/en-us

Hvis ikke tror jeg desværre det bliver lidt langhåret at løse problemet men der er måske hjælp at hente her:

http://support.microsoft.com/kb/906602/

Så det ser ud til du skal have sat logning til så du kan se hvad det nøjagtigt er der er galt:

http://support.microsoft.com/kb/223300/

Håber dette hjælper dig nærmere en løsning.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-08-06 12:28

Hej Edbhans

Nu er det vel ikke "bare" sådan at den beder dig om at indsætte cd'en med office2003 eller hvor du har filer liggende, ved den gør det ved officexp, og har du ike cd'en af en eller anden årsag er du lidt ude, og kan ikke få opdateringer.!! Hvis den har været preinstall må du have fat i dealer, ellers må du hitte cd'en frem fra skuffen

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 19-08-06 16:20

Hej alle.

Nu er der gået lidt tid, og jeg har siddet og arbejdet med (næsten) alle jeres løsningsforslag; men desværre uden held. Intet har løst problemet.

Så prøvede jeg at reparere min office-installation - gik heller ikke.

Så ville jeg prøve at slette eet af office-programmerne - gik heller ikke.

Til sidst var der kun at slette hele Office 2003 - så kørte jeg en RegCure - dernæst genstart af maskinen og så en nyinstallation af Office 2003.

Og så kunne den opdatere igen.

Men i tilgift blev jeg af med en anden irriterende ting: når jeg startede compureten op og skulle taste min windows-adgangskode, stor der altid: 4 ulæste postmeddelelser (tallet kunne variere). Det gør der ikke mere! Hvad der så er skyld i det, ved jeg ikke.

Men nu virker det hele igen.

Pointene ved jeg ikke rigtig, hvem der skal have - ingen var tæt på; men hvem synes I selv?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-06 16:51

Nah, ingen af os havde vel foreslået dig så drastiske metoder . Nåh, men tag du bare pointene tilbage. Som du siger, var ingen af os tæt på.

Btw, hvis de postmeddelelser skulle dukke op igen, kan du fjerne dem med TweakUi (skjulte features i XP) http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 17:50

du har selv besvaret dit spørgsmål så lad det være åbent - det bliver alligevel lukket efter en måned og dukker så op frit tilgængeligt igen en måned senere - det kunne jo hjælpe en der søger