/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af tegn i Firefox
Fra : semmer
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 09-08-06 20:47

På hjemmesiden www.lundpetersenfarm.dk
er der links - i form af en smuk smiley
så længe man beundrer siden normalt

Men - går man i en Firefox browser
så vises det smukke Smiley som et stort J

Hvad er årsagen?
Hvordan ændrer jeg så et normalt smiley også ses i Firefox

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-08-06 21:59

Sidder i IE. Hvor dulen er de smileys?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-08-06 22:13

Jeg er også i IE men ser ingen smileys??????????????

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 09-08-06 22:41

Klik på "links"
klik på f.eks. "Brdr. Holst Sørensen" i venstre kolonne
Så kommer siden med dem
og næsten nederst er "smiley", så man blot skal klikke.

Mvh - SEMMER

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 200 point
Dato : 10-08-06 01:32

På en af siderne bruges denne kode for at lave en "smily"

<p align="center"><span style="FONT-FAMILY: Wingdings; FONT-SIZE: 36pt; mso-fareast-font-family: Times New Roman; mso-bidi-font-family: Times New Roman; mso-ansi-language: DA; mso-fareast-language: DA; mso-bidi-language: AR-SA"><font color="#000080"><a href="http://www.fuglsang.dk" target="_blank">J</a></font></span></p>

Jeg har meget svært ved at se hvordan et J skulle kunne blive til en smily.

Det er muligt at IE kender en font der skulle hedde "mso-fareast-font-family" og at J i denne font er en en smily og at Firefox (og andre fornuftige browsere) ikke kender den font og skriver et J når du beder om det.

Hvis du vil have en smily på din side og vil at andre end (nogle) IE brugere på Windows kan se dem, så lav din smily som et billede.

Godkendelse af svar
Fra : semmer

Dato : 10-08-06 14:55

Tak for svaret BertelBrander.