/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Lukke "parent" vinduet?
Fra : boo
Vist : 933 gange
100 point
Dato : 06-02-01 15:41

Kan det lade sig gøre, at åbne et nyt vindue, som så lukker det første vindue, altså "parent" vinduet?

Hvordan?

>>Boo

Kommentar
Fra : niller

Dato : 06-02-01 15:44

Prøv i dit nye vindue at skrive :

<input type="button" onclick="window.opener.close()" value="Luk Parent">

>>Niller

Accepteret svar
Fra : soeren

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-01 11:00

Det er korrekt at man lukker det andet vindue med: window.opener.close();

Man skal bare være opmærksom at brugeren vil blive spurgt om man så vil lukke vinduet, og det hænger sammen med at en web-side ikke må lukke et vindue som den ikke selv har åbnet.

Dvs. er det den anden vej hvor den der har åbnet vinduet, vil lukke det åbnede er alt i orden.

Med: først: var win = window.open("test.html");
så luk: win.close();

Godkendelse af svar
Fra : boo

Dato : 07-02-01 13:29

Tak for hjælpen soeren og Niller,
Jeg mener at soerens beskrivelse er den bedste så han får mine point.

>>Boo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-02-01 15:51

top.parent.close()

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 06 Feb 2001 14:40:52 GMT, "boo" <boo.news@kandu.dk> wrote:

>Kan det lade sig gøre, at åbne et nyt vindue, som så lukker det første vindue, altså "parent" vinduet?
>