/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hot dogs.
Fra : upyoursmate
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 09-08-06 15:29

Kommer I rødbeder på hot dog'en!?

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 09-08-06 15:33

Nej, ellers tak!

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 09-08-06 15:33

Nej; men jeg er sikker på at svenskerne gør, og de spiser sikkert mos til også!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-06 15:36

Nej da, der er da grænser for hvor sundt det skal være

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 09-08-06 15:36

Nej det lyder ikker særligt lækkert, men Agurk salat kan man komme på.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-06 15:38

Hvis "gæsterne" ønsker rødbeder på deres hotdog, så får de det da

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-08-06 15:41

Jeg kan da godt forestille mig rødbeder i stedet for agurk!

Faktisk, tror jeg, at jeg hellere vil have rødbeder.

Hanne

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 09-08-06 15:42

Nej - så hellere rødkål... Tror den bliver svær at bide i med rødbeder på

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 09-08-06 15:43

Min kæreste mente bare at det var "normalt" og jeg har ikke fået en hot dog i mange år, så jeg kunne ikke huske det! Har dog lige prøvet det nu og det var faktisk ok!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 15:47

det er da egentlig ligemeget hvad for noget syltet der kommes på -

http://www.cafedebok.nl/weblog/images/hotdog.jpg med syltetøj

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-06 16:03

Narj

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-06 16:18

Der er også et sted i landet det er "normalt" med syltetøj på.....Yakkk

Hvor jeg bor, hedder det:

Remoulade, sennep, ketchup, rå og/eller ristede løg, agurk tilvalg efter ønske......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-06 16:33

Min søn plejer bare at sige: " En hotdog med hele svineriet"

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-08-06 16:43

Svenskerne bruger ikke rødbeder, men agurkesalat til pølse og potatismos, som man får på en lille papbakke. For øvrigt hedder det ikke HotDog i dén forbindelse.

Jeg var en tur i Norge, og ville have en HotDog ved en pølsebod i Oslo. De anede ikke hvad det var, men jeg fik da pølse med brød hver for sig (skulle selv dandere det hele) + tilbehør, som bestod af det sædvanlig i Danmark, men ikke i Norge, for hvert enkelt "tilbehør" kostede ekstra (1 kr.) ud over pølse og brød. Agurksalat havde de ikke. Jeg kom til at betale over kr.100,- men rendte tilbage for at brokke mig. Fik en 50-er tilbage. For øvrigt smagte det "ad pommern til" - så aldrig mere HotDog i Norge!!! - og heller ikke anden slags mad, for det er alt, alt for dyrt!
Hilsen Ola Nordmann

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 09-08-06 17:04

I mine barndomsdage (ca 20 år siden) boede jeg i en lille by i midtjylland ved Herning. Der kom vores lokale pølsemand altid rødkål på hotdogsene. På samme tid hørte jeg at ved Brande området brugte man rødbeder. Om de bruger det nu, er uvist. Men rødkålen smager udemærket. Jeg har hørt om at andre steder kommer man italiensk salat på i stedet for. Det lyder for mig ret klamt. Men hvor???

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-08-06 18:44

Citat
Det lyder for mig ret klamt. Men hvor???

Så er det fristende at spørge: - Mener du HVOR KLAMT?!

Enig, UTROLIGT MEGET KLAMT!
MVH Akle

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 09-08-06 18:45

Rødbede høre ikke hjemme i en hotdog!

Men på en måde er der alligevel ofte rødbede i:

"En hotdog, tak".
"Så gerne. Rød eller ristet?"
"Jeg vil gerne bede om en rød."

Sorry, kunne ikke lade være.
Jeg erkender at det nok var årets mest vandede.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-08-06 18:45

Italiensk salat har jeg også hørt, men hvor....... addr addr, det er for vammelt!

Rødbederne skal seføli være hakkede og ikke hele skiver, væææl

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-08-06 19:34

jeg fik et kulturchok for nyligt, da jeg skulle synde med en stor fed bøfsandwich fra den lokale grill....

Der, hvor jeg kommer fra, der betyder det hele: ketchup, sennep, løg (ristede, rå eller begge), remoulade, agurkesalat og rødkål....

Da jeg lavede min bestilling, kiggede damen fuldstændig åndsvagt på mig og sagde RØDKÅL på BØFSANDWICH???????????????
Øhhh... Ja????
Det er da MÆRKELIGT!!
Er det det??? - Hvad plejer I da at putte på?
Rødbeder SELVFØLGELIG!!

Hmmmm.....
Jeg holdt mig nu pænt til rødkålen, men gemalen udviste stor integrationsvilje og forsøgte sig med rødbederne.... Han konstaterede, at de Langelændere godt nok er særlige
Rødkål er bare bedst!!

Rødbeder på Hotdogs?????? No way!!! Dertil hører sprød agurkesalat, det kan der ikke være tvivl om...

Jeg synes, at resten af landet skulle lære at spise, som man gør i Nordsjælland. Rødkål på bøfsandwichen og flødeskum på den gammedaws waffel... I øvrigt er fedtegrever sådan nogle sprøde fedtklumper... Ikke noget, man kan smøre på brød.....

ARRRJ... Kan vi så få noget harmonisering her!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-06 21:04

Vaxen... den der gammeldaws vaffel med flødeskum, der skal moses jordbær eller hindbær i og fedtegreverne bliver drysset med rund hånd ovenpå fedtemaden, så længe har du vel heller ikke boet "udenlands"??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-08-06 21:16

Tihi Nordsted - og så skal den gammedaws i øvrigt hentes på Vaffelhjørnet - ingen kan lave is, som de kan

Og fedtegreverne - nemlig på fedtemaden med salt på eller ovenpå leverståhejen - den er tip top!!

Jeg har heldigvis ikke boet så længe væk fra lands lov og ret (A.K.A Hundested) at jeg har taget alle de fremmede ting til mig!

Så meget for integration.... Men jeg vænner mig altså aldrig til at der ikke bruges flødeskum på gammeldaws!!!

Vaxen