/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Printer over net
Fra : Mussekat
Vist : 596 gange
300 point
Dato : 09-08-06 09:44

Jeg har lige anskaffet mig en canon Pixma iP5200R, der kan fungere trådløs. Dog har jeg ikke trådløs netværk.
Jeg har det fint med at pceren er kablet til bredbåndsmodem, men kunne godt tænke mig at udnytte printerens trådløse funktion (pladsproblem).
Kan jeg smække en usb dongle/kort i pceren og ad den vej kommunikere med printeren? Hvis ja, risikere jeg at "naboen" kan komme ind på min pc?
Hvis ovenstående ide er noget ged, hvilken trådløst netværksrouter kan anbefales (pris/ydelse)(Har 2mbit/512kb)

venlig hilsen Frank

Kommentar
Fra : Daniel_Clausen

Dato : 09-08-06 09:48

Hej Frank.

Du skulle gerne kunne kommunikere med din printer ved at sætte et trådløst usb kort i din computer, og du skulle heller ikke få ubudne gæster, da du kun bruger dit usb kort til at kommunikere trådløst og ikke dele internet med.

Kommentar
Fra : Daniel_Clausen

Dato : 09-08-06 10:07

Hej igen
Misforstod dot spørgsmål, for at kunne bruge din printer trådløst skal du også have et trådløst netværk, det vil sige at du er nødt til at købe en trådløs router.

Accepteret svar
Fra : franzhansi

Modtaget 300 point
Dato : 09-08-06 16:54

Naboen kan kigge med hvis du ikke sikre dit nyindkøbte netværk enten via WEP kryptering, eller med adgang vi mac-adresse.

Din printer skulle også indeholde en sikkerhedsfunktion, som gør naboen ikke pludselig begynder at spy ting og sager ud. Dette gøre typisk ved at skulle indstille printeren via et fastkabel til at starte med. Her angiver du adgangskode, som så benyttes af det trådløse.

Jeg kører med en Syslink-Trådløs Router med 4 faste porte. Den kostede ca. 400kr. Det er min erfaring at selv de dyre routere ofte skal rebootes med jævne mellemrum.

Godkendelse af svar
Fra : Mussekat

Dato : 18-08-06 08:49

Tak for svaret franzhansi.