/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
støbning af gulv i carport
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 1289 gange
100 point
Dato : 08-08-06 22:30

Skal igang med sådan et projekt og i den forbindelse skal der støbes et gulv på 10-12cm tykkelse i flere i 2 niveauer,min jord og betonmand siger at han vil blande betonen selv da vi ikke kan styre en betonkanon på sådan et område..
Hvad siger i?

mvh alex

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 08-08-06 22:42

Jeg har ikke haft problemer med betonkanonen med forlænger, for du får det ind i en meget fin hastighed og du kan sagtens nå at rette af med mere
det er noget nemmere
Hilsen Robert.

Ps. det var både til gårdsplads og garage

Accepteret svar
Fra : janik

Modtaget 110 point
Dato : 08-08-06 22:53

Du skal købe det færdigblandet for det bliver
stærkere end hvis du blander det selv.
Det er meget vigtigt at overfladen er stærk.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-08-06 00:11

Hejsa
Der er vel en grund til han siger; "han/vi ikke kan styre den" på et sådan område.
Det er ingen tvivl om at det bedste resultat er at få det færdigblandet med hensyn til det færdige resultat.....
Hvis der skal støbes i 2 niveauer kan det være det er her der er et problem at det højeniveau vil "oversvømme det lave niveau....". Men her kan der jo laves en adskillelse til at holde det "høje niveau".
Prøv at tag en snak med ham om hvad han mener der er problemet.
Hvis det er en stor niveauforskel kan i jo afgrænse med Fundablokke(Bare en af flere mulige løsninger....).
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 09-08-06 06:28

om i kan styre det , kommer vel an på hvordan i bestiller beton , det lyder mærkeligt , men nu har vi jo ikke set området
at blande selv , kan blive lige så godt , hvis i har en ordentlig blander ( tromleblander er ikke god )og også billigere

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-06 10:01

Ikke noget problem. Det er umiddelbart billigst at blande selv, hvis man selv gør det. Skal du betale timeløn er færdig beton leveret pr kanon billigst. Er han bange for han ikke kan nå at få det lagt, inden de begynder at hærde, kan i bare bede om at få "forhaler" puttet i, det giver noget længere forarbejdningstid.

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 15-01-07 09:47

Tak for svaret janik.