/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
midt 90'ernes musik
Fra : WarBitch
Vist : 1718 gange
200 point
Dato : 08-08-06 21:41

Hej!
Jeg har lige fået et midt 90'er musik-flip, leder nu efter musik fra den tid. Desværre var jeg ikke så gammel på tidspunkt at jeg kan huske sangtitler og kunstnere, men kan alle sangene i hovedet alligevel. Området er noget i retning af "Cardigans", "Sixpence none the Richer - Kiss me", "Texas" osv.. Altså musik fra midt-sen 90'erne. Er der nogle som har flere forslag til hvad det mon egentlig er jeg gerne vil høre?

Leder specielt også efter en sang, som jeg kan huske jeg var VILDT forelsket i. Musikvideoen var med en gul alien-lignende ting (nogle sagde også at den lignte et kondom) som dansede rundt, og der var en GUMMIAND med i sangen, er jeg ret sikker på. Det er sådan en af de sange som er så irriterende at man ikke kan lade være med at elske dem.. :) Hvad/hvem var det??

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 08-08-06 21:58

Det siger mig noget - musikvideoen. Men jeg kan ikke umiddelbart komme på en titel.

Derudover kan jeg ikke lade være med at tænke på Pulp når du siger midt-halvfemserne: "Common People" og "Disco 2000" er nok de kendteste numre.

Nogle af mine favoritter fra ca. 1994-1997 er (er klar over at der er vel meget "britpop" imellem):

Cranberries: Zombie
The Lightning Seeds: Sugar coated iceberg
Echobelly: Great things
Dubstar: No more talk
Ivy: The best thing
New Order: Regret
Saint Etienne: He's on the phone
Sleeper: Nice guy Eddie
Republica: Drop dead gorgeous
Rialto: Monday morning 5.19
Catatonia: Mulder and Scully
The Cure: Mint car

Kommentar
Fra : greenfield

Dato : 08-08-06 22:01

Måske Hampenberg med en titel i retning af "Rubber Duck".
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 08-08-06 22:02

Er det Flat Eric du tænker på?

http://repcred.com/music/flat-eric

Kommentar
Fra : greenfield

Dato : 08-08-06 22:08

Den du tænker på hedder nok "Ducktoy" og kommer fra Hampenbergalbummet "Duck Off".
Mvh. Jørgen

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 200 point
Dato : 08-08-06 22:55

Jeg er også helt sikker på, at den specifikke sang, du leder efter, er Hampenbergs "Ducktoy". Mht. grupper/kunstnere fra midten af 90'erne kan du f.eks. tjekke følgende:
Oasis, Pulp, Suede og Blur - britpopbølgen
Take That, Backstreet boys og Spice Girls - boy/girlbands

døgnfluer fra midthalvfemserne:
4 Non Blondes - What's Up
Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm
Deep Blue Something - Breakfast At Tiffanys
Nicki French - Total Eclipse Of The Heart
Rednex - Cotton-Eyed Joe 1995
Joan Osbourne - One Of Us
Meredith Brooks - Bitch
Los Del Rio - Macarena
Spacehog - In The Meantime
Imani Coppola - Legend Of A Cowgirl
Chumbawamba - Tubthumping
OMC - How bizarre
Jimmy Ray - Are You Jimmy Ray?
Semisonic - Closing Time

Etc.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 08-08-06 23:54

Hej WarBitch.

Der er masser af sider på nettet, som måske kan hjælpe dig med at komme i tanke om titler og kunstnere.
F.eks. http://musik.fynbib.dk/CDlister/90erne.htm

Eller Google ...
http://www.google.dk/search?hl=da&q=music+of+the+90%27s&btnG=S%C3%B8g&meta=

---

En anden ide.
http://www.spraydio.com/web/portal/portal.jsp kan man ønske musik (to numre ad gangen) ved at vælge det du vil høre i de forskellige rum. Der er også masser af musik fra 90'erne.
Det er den sektion der hedder "SPRAYdios ÖNSKERADIO".
Hvis du vil, kan du jo evt. optage musikken med en lydoptager (f.eks. http://www.polderbits.com/). Det er muligt løbende at følge med i hvornår det man har ønsket bliver spillet.

---

Et andet tip.
Hvis der er en melodi hvis video du ønsker at se/høre, kan du gå ind på http://www.youtube.com/ og søge på titel og solist. I mange tilfælde vil du så finde den pågældende video. Det er dog ikke alle videoer der er i lige god kvalitet.
Video-eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=vnzRe4TRB0U
---

Den med "gummianden" får desværre ikke en klokke til at ringe.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 09-08-06 00:01

Nå, det sidste link driller. Ved ikke om det virker hos dig. Her er et andet eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=sKstAXq2hh8

Men du kan jo selv søge efter hvad du nu vil høre ...

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 09-08-06 00:07

- og den er ikke fra 90'erne (men 80'erne).

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 09-08-06 00:10

Nej nej det er ikke ducktoy hun tænker på... Det ER et nummer med Hampenberg, men det er nummeret "Grab That Thing" fra albummet "Hampenberg"... 100% - Am I right girl ?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 09-08-06 01:34

Mit bud er også "DuckToy"...

->Greenfield... Du skulle vel ikke tilfældigvis være fra en stad vestpå kaldet Esbjerg, og indehaver af to raske drenge der muligvis lystrer navnene John og Jan?

Vh fluffy

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-08-06 05:16
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-08-06 05:17

Og du ved vel hvad at søge på siden er
-------------------------------------------------

Kommentar
Fra : greenfield

Dato : 09-08-06 05:22

Ham der Fluffyclaus, er inde på noget af det rigtige.

Godkendelse af svar
Fra : WarBitch

Dato : 09-08-06 12:00

Tak for svaret Kazistuta. Til orientering, ledte jeg både efter DuckToy og "Grab that thing", fandt jeg ud af, da jeg hørte numrene.. hehe..

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 09-08-06 12:02

Ja, det vidste jeg da