/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
spamproblemer
Fra : jeanette18
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 08-08-06 19:59

Jeg får ofte mails fra ukendte afsendere. Jeg er meget irriteret over at jeg hver gang jeg modtager disse skal føje dem til UØNSKET MAIL. Jeg er godt klar over at man kan indstille outlook 2003 til at smide denne type mails direkte til slettet post, men outlook kan ikke altid se hvad der er ønsket og uønsket mail. Også programmet mail-washer kræver jo at jeg skal bruge tid på at overblik over hvilke mails jeg ønsker/ikke ønsker.

Hvad pokker gør man ved disse "spam" mails for at slå dem ihjem?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-06 20:03

skifter mail adresse i første omgang og tilknytter sig til webmail og deres spamfilter for eks

Husker du aldrig at åben dem - for har du først gjort det - eller sendt tilbage at du ikke ønsker spam - så ved de kontoen er aktiv.

Har du en udnbyder der har fælles spamfilter på webmail kommer de ikke til dig

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 08-08-06 20:21

Hej jeanette!
Prøv selv, at installere Spamfighter Standard for det er den jeg selv bruger i Outlook Express.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-08-06 20:22

Du kunne jo installere Spamfighter (som har en gratis version), hent den på: www.spamfighter.dk

Det virker simpelthen bare godt - tager næsten alt spam!

Clou

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 60 point
Dato : 08-08-06 20:25

Citat
Også programmet mail-washer kræver jo at jeg skal bruge tid på at overblik over hvilke mails jeg ønsker/ikke ønsker.

Tja, det er jo trods alt kun dig der i sidste ende kan afgøre om det er noget post du ønsker - MEN hvis du indtallerer SPAMFIGHTER, kender programmet allerede en hel del af spammerne, så de mails går i Spamfightermappen, hvor man så bekvemt kan slette dem eller godkende dem som man nu vil.

http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Download_Download.asp

Det er gratis!

iah

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-06 20:38

jeanette18, jeg giver dig ret i at det er ski** (prut) iriternde med disse spammails.
Jeg har selv lige været plaget af det. Nailen var den samme, men afsenderen var forskellig, altså et sombi-mails.

Problemet er at mailen, når den vises på mailprogrammet, bagefter henter et billed med en masse tekst.
For ikke at "kill" andre mails, ved at udelukke mails med de samme ord, så valgte jeg at filtret skulle checke tekstens indhold, heri var billednavnet som blev kaldt, og som var gennemgående i alle mails.
Mails med dette billednavn, skulle slettes på serveren. Så det gør den NU, for jeg får ikke flere af dem, selv om jeg dagligt modtog 8-10 stk.

Problemet er at spamsenderen kan se om mailen bliver modtaget, da der checkes hvor mange gange dette billed hentes.

Så nu kan han holde billedet for sig selv.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-08-06 20:45

EN MEGET VIGTIG TING!!!

Læseruden bør altid være deaktiveret i Outlook + Ekspess...

Ellers åbnes mailen jo i programmet når den ankommer

iah

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 08-08-06 20:46

I får tak for jeres gode forslag. Tidligere har jeg haft spamfighter installeret - desværre med en del komplikationer i kraft af konflikter i forhold til pc`erens andre programmer osv, men ok, jeg vil prøve at give programmet en chance igen.

Synd I ikke kan få lov til at dele poingene, håber det går alligevel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-06 20:55

Det er ikke et spørgsmål om point, men et spørgsmål om at du kan blive hjulpet af med dine problemer!
Håber at det hjælper!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-06 21:03

Det er ikke let at komme til livs men prøv at installere det gratis program Spamfighter som kan hentes her

http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Product_Info.asp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-06 21:05

Undskyld jeg kom til at sende mit indlæg da der er flere der har sendt det samme. Jeg skrev indlægget men fik det ikke lige sendt da der kom gæster. ,-) Jeg gik så lige ned for at slukke for pcen og så så at jeg ikke havde sendt mit indlæg. Ups

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-06 21:08

Problemet med spamfighter og andre, er at når det er sombi-mails, så kommer de fra rigtig mange forskellige adresser, så der er nok at anmelde som spam afsender!
Mit filter tog dem alle i et snuptag!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-08-06 22:07

Kan spamfighter håndtere flere email adresser under den samme bruger? Som jeg ser det kan programmet kun klare den aktive som bliver angivet i starten.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-08-06 22:12

Citat
Kan spamfighter håndtere flere email adresser under den samme bruger? Som jeg ser det kan programmet kun klare den aktive som bliver angivet i starten.

Den dækker alle de mailadresser du har...