/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
KÆMPE problem med ny bærbar???
Fra : Fieeh
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 08-08-06 16:57

Jeg har et ret stort problem. Jeg har lige købt en ny Dell Inspiron 6400 laptop, jeg får den hjem og installerer Norton Antivirus 2004 på den (Rent princip fra min side af, jeg vil ikke have mere virus, det har jeg prøvet nok af). Derefter Office som jeg nu får meget brug for på gym.
Godt, indtil videre virkede det fint.

Så har jeg det her "yndlingsspil", et online rollespil, Ultima Online. Jeg downloader og installerer det som jeg altid har gjort (Det har jeg gjort på 3 andre computere i vores hus, der virker det stadig 100% ok). Installerer det, og stadig ingen problemer. Inden man starter spillet skal man så "opdatere" eller "patche" programmet, så man har den nyeste version af spillet, så det kører ordentligt. Nu kommer den første fejl:
---------------------------
"Could not connect to patch server 159.153.197.91:8888
Could not connect to a patch server
Make sure you have an active connection to the Internet via an ISP or a direct connection.
Your client may not be the most recent version.
You may be able to play the game with your current client.
Check http:\www.uo.com for help on resolving patching issues.
Click OK to play the game or Cancel to abort."
----------------------------

Jeg har så kigget på UO's hjemmeside som der bliver refereret til i fejlen, og retter problemet. Stadig virker det ikke. Samme fejl dukker op, uanset hvor mange gange jeg genstarter computeren eller reinstallerer spillet.

Jeg spiller ikke det "rigtige" Ultima Online, jeg bruger et program til en masse andre servere som man så kan bruge til at spille på. Dette program hedder UOGateway, et simpelt program til at spille på en anden server end Ultima Onlines originale, så man kan møde andre mennesker, og ikke betaler ligeså meget.

Der kommer også en fejl når jeg starter dette program op:

"Unable to connect to URL server!!! Download failed!"

Det siger den en 3 gange, og åbner så programmet, åbner listen til servere, men der står ingen. Normalt ville der være en 500 forskellige. Men sjovt nok, er alle væk?

Og det stopper ikke her.

Heller ikke MSN Live Messenger vil fungere.
Jeg downloader det som jeg plejer, og har gjort på min gamle computer også, men den kommer så med en meddelelse om at min firewall muligvis blokerer adgang til Msn, jeg slår alt fra, og stadig virker det ikke. Både antivirus og windows egen firewall er slået fra. Fejlen "80072efd" er fejlkoden i Msn Live Messenger.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre? Reinstallere hele maskinen? Hvad gør jeg forkert? Har virkelig ledt efter hjælp mange steder nu!
Hjææææææælp!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-08-06 17:35

Tror det er Norton der spærrer.
Afinstaller Norton (kan være bøvlet, se på Nortons hjemmeside, hvordan du får den HELT væk, der findes nogle småprogrammer til dette)
Installer et andet anti-virus-program, fx AVG, der får megen ros her på kandu.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-06 17:36

Jeg gætter på at det er Norton som driller.
Jeg ved det er risikabelt...............men sæt den ud af drift...........eller sæt den til bare at advare.
Men jeg kender ikke Norton så hvor dan du indstiller den ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-06 17:37

Altså kun ud af drift indtil du har opdateret.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-08-06 17:42

Og lav en komplet virus scanning bagefter.

Et eller andet er der galt/fejl med din sikkerhedspakke.
Kan du ikke nøjes !!! med at slå din Firewall fra.

Kommentar
Fra : Fieeh

Dato : 08-08-06 17:53

Jeg tror bare ikke helt det er Norton, for på de 3 andre computere kører Norton med fuldt blokeringssystem, og der virker det 100% problemfrit? Har på fornemmelsen det er mit netværk, for denne computer har andet netkort end de 3 andre som kører gennem en 4. computer..

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-08-06 17:55

Den med msn har jeg rettet hos en engang.
Det er garanteret Noton Firewall der spærrer.
Du skal gå ind og se, hvilke programmer, der blokeres.
I min 2006 version (Internet Security) går jeg ind i Norton derefter:
Status og indstillinger
Personlig firewall
Konfigurer
Programmer

Nu skulle det være mulig at se hvilke programmer der tillades/blokeres adgang (en liste vises)
msn står så her sikkert som Blokeret - dette ændrer du til tillad.

Ved samme lejlighed kan du jo se hvad der i øvrigt spærres

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-08-06 17:58

Kan du slet ikke komme på nettet?

Kommentar
Fra : Fieeh

Dato : 08-08-06 18:03

Flot, mit Norton har faktisk bare blokeret ALLE programmer fra en ende af.. Sjovt nok har den altid spurgt mig om jeg vil blokere programmet, eller give den lov til at forbinde til nettet, det gør den ikke her?
Men bliver så nødt til at tilføje et program på listen HVER eneste gang jeg skal bruge noget nyt så.
Så fungerer det.. Mange tak :)

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-08-06 18:14

Det var jo dejligt.
Der hvor jeg fjernede en msn blokering var der INGEN der vidste hvordan den pludselig var blevet blokeret. Norton havde kørt et par måneder på det tidspunkt. Norton er ikke altid forudsigelig.
Jeg tror det kommer til at kør fra nu af men gå ind og kig lidt i indtillingerne. Du kan evt sætte den til default-setting. Burde spørge, som du skriver, men måske blokerer den alt indtil du har lavet en skanning i firewallen.
Forstod jeg det rigtigt - er du kørende nu?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-08-06 18:22

Forresten lige en løftet pegefinger.
Pas nu på at du ikke kritikløst har tillad alt i din personlige firewall. Det KUNNE jo være at der er noget, der faktisk SKAL blokeres.

Kommentar
Fra : Fieeh

Dato : 08-08-06 19:23

Ja, indtil videre.. Mangler bare at få den til at patche det originale spil :)
Det blokerer den stadigvæk :)

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 08-08-06 19:24

Du skriver at du skyndte dig at installere Norton.
Checkede du først at der ikke var et andet antivirus program pre-installeret ????

For hvis der er flere antivirusprogrammer på din maskine kan du være sikker på at rende ind i rigtig mange flere problemer

Kommentar
Fra : Fieeh

Dato : 08-08-06 19:26

Der var ikke andre, den var helt clean :)

Kommentar
Fra : amandaKanDu