/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hjælp til Kanon god støvsuger
Fra : Mille35
Vist : 3787 gange
50 point
Dato : 08-08-06 10:08

Jeg står og skal have ny Støvsuger min gamle Mile er stået af efter 15 år
Hvad skal jeg vælge ? Er her nogen der har et forslag ? den må bare ikke være de der ukorente mærker

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-08-06 10:58

Køb en Mile igen.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-06 11:11

Du kunne også prøve en der kan tage luven med op...........vi har snart kun vævebunden tilbage.
Den hedder Dyson til ca. 3000kr.
http://www.stoevsugerposen.dk/article_info.php?articles_id=21
http://www.hvidevarebutikken.dk/shop/default.asp > støvsugere > Dyson

Men bortset fra det med "luven" så har vi lige haft en hund i pleje som fælder og der er den virkelig god.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-08-06 11:39

Vælg en Dyson men pas på løse genstande og hold den fra tapetet den sluger alt, hvis du har kæledyr er Hepa filtret er stor fordel

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-08-06 12:28

Centralstøvsuger

Genvac er god, den fra Øland er god!

Almindelig: Miele

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 08-08-06 16:52

Køb en Miele!

I den seneste test forrtaget af forbrugerbladet 'Tænk', er de tre støvsguere der bliver nummer 1, 2 og 3 i testen alle Miele!
Testen er godt nok fra April 2005, men du kan regne med den alligevel. Jeg har for kort tid siden på nettet set en lignende test, som konkludere det samme! Kan desværre ikke finde siden.

Desuden har jeg selv en Miele S 571 (som jeg købte for et års tid siden). Den suger godt + larmer og fylder ikke meget.
Den har på bag på en "holder", så man hurtigt kan sætte røret fra sig hvis man lige skal et eller andet. Noget jeg har opdaget er utroligt rart.
Hvis du køber støvsugeren en model dyrere end den jeg har, har den tillige den funktion, at den afbrydes når det placere røret i holderen. Du behøver altså ikke afbryde den først. Tag røret igen - og den køre videre.

http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?product_id=13278

PS. Se dig godt for rundt omkring i forretningerne. Der kan være stor forskel på prisen for den samme støvsuger!

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 08-08-06 16:55
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-06 17:00

Du kan også bare købe en Miele som du har i forvejen.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 08-08-06 17:02

Jeg vil personligt ikke anbefale en Dyson. Jeg har set en del dårlige tests og omtaler af denne.

Fra et andet nummer af Tænk:

Citat
Hvis familien også omfatter et pelsklædt kæledyr som hund eller kat, er der ikke ret mange støvsugere at vælge imellem. Det er faktisk kun Miele S 571 og Electrolux Oxygen, der får topkarakter for at kunne fange dyrehårene på et tæppe med luv.

[B]Dyson[/B] DC08 standard og AEG T 2.1 er helt i bunden af karakterskalaen og skal i hvert fald ikke på indkøbslisten, hvis der er familiemedlemmer, der er allergiske over for dyrehår.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-06 19:17

miele - ubetinget.
dine 15 år i godt og trofast selskab, det må da betyde noget.
er du stadig i tvivl, så se efter i tænk og resultater.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 09-08-06 14:39

det blev en Miele S748 støvsuger

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 09-08-06 14:44

Tak for svaret aasenissum.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-08-06 14:58

jam' selv tak. miele er en rigtig knokler - også som vaskemaskine....
til lykke med din nye bon kammerat.
min egen ti-årige knaldrøde miele fik sig lige et lille klem.