/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fartbegrænser?
Fra : Yumatci
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 08-08-06 00:07

Hej jeg har set man kan købe fartbegrænser til scootere f.eks ved thansen. Men virker disse også på knallerter? Det skulle efter hvad jeg har hørt bare være en kordensator man sætter mellem. Kan man ikke også bare sætte den mellem tændspolen i stelet og tændspolen i tændingen på en knallert? Jeg har en Yamaha fs1 4gear kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 08-08-06 04:23

de fartbegrænsere du kan købe , sider originalt på scootere , så altså ikke noget ekstra du kan bygge på

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 08-08-06 12:08

De er beregnet til scootere, men ellers tag ned i thansen og spørg om det kan lade sig gøre, de plejer at være hjælp somme.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-06 19:28

Hvad vil du med sådan en?
Bliver du knaldet af politiet så tager de den med alligevel.
De kan udemærket genkende den lyd som motoren laver når den bliver kunstigt begrænset i tændingen.

Den flyver op i omdrejninger og dør underligt hen når den kommer til det omdrejningsfelt som du har sat den til at bryde ved.

Mit råd.
Lad være med at tune din knallert eller kør fra politiet hvis de jagter dig.