/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til pynt eller til gavn.
Fra : oz1eqp
Vist : 680 gange
100 point
Dato : 07-08-06 20:07

Efter at have fulgt med i udviklingen af sex sagen fra Tønder,vil jeg gerne have svar på,om de dommere,som har haft med sagen at gøre,selv har nogen børn eller børnebørn.
Man kunne jo også spørge hvilke domme de implicerede havde fået,hvis det var Lene Espersens børn,som havde været udsat for det samme som pigen i Tønder.
Dommerne,som garanteret har store lønninger,mener jeg ikke er deres ansvar bevidst.
Hvis de havde været det så havde det nok været større domme,som var blevet ikendt.
Man må jo græmmes når man tænker på,at voksne mænd kunne påføre sådan en lille uskyldig pige sådanne lidelser. Min sandten,om der ikke også har deltaget en familiefar til 7 børn.
Hvis de underskriftindsamlinger der har været ikke gør indtryk på politikerne,så er de efter min mening hjerteløse,idet en masse mennesker her har givet udtryk for hvad de mener om dommene.
Jeg husker tydeligt at justitsministeren sagde,at hun var rystet,da hun modtog underskrifterne fra Peder Pedersen,men hvis man ser på den udvikling sagen har haft siden da,er det svært at få øje på hendes gode hensigter. Men,som nogle siger,man har et standpunkt indtil man tager et nyt.
Der er ikke nogen,som kan overbevise mig om,at der ikke har været nogen,som anede at der foregik noget besynderligt i den familie,de boede jo trods alt i et lille landsbysamfund,hvor de alle mere eller mindre kender hinanden.Hvorfor er der ikke nogen,som har reageret.
Man kunne vel også sagtens forestille sig,at de sociale myndigheder vidste et eller andet,men efter
hvad man fik indtryk af,så var der til tider travlt ved"håndvasken".
Det er sørgeligt at måtte konstatere,at hvis jeg stjæler 500 kr. fra min nabo,så får jeg ligeså stor,eller endog en større straf end som de ækle mennesker,som har gjort den lille pige så meget fortræd.
Jeg ved godt,at det nok ikke hjælper ret meget,men jeg udtrykker håb om,at dommerne endelig vågner op og tildeler de straffe,som de tiltalte virkelig fortjener.
Tilsidst vil jeg sige tak til de personer,som på den ene eller anden måde har bidraget med noget positivt til sagen.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-08-06 20:35

Tjaeeee oz1eqp .

Jeg føler klart din fuldt berettigede frustration og vrede, og jeg kan godt love dig for, at havde det været nogle af mine, der var blevet mishandlet i den grad, så ville jeg ikke have spor tillid til det danske retsvæsen, men uden at blinke tage sagen i egne hænder.... ulovligt eller ej - Om det så var det sidste jeg skulle gøre på denne jord.

Når man i andre sammenhænge på Kandu, ser den gang båtnakkede pladderhumanister som florerer... (bare et eksempel http://www.kandu.dk/spg91730.aspx Benjamin flower power LOOOL) så må der desværre procentuelt være en del af dem ude i den store danske verden. Jeg vil uden diskussion give dem en stor del af skylden for, at vi har så latterlige straffe i Danmark, som vi har.

Men de hyklere skulle nok skifte standpunkt, hvis den dag kom, hvor de selv blev ramt af en tragedie LOOL. Sån' er de jo..... teoretikere og Utopiasøgere. GLEM det I tosser......I aner ikke hvad I siger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 20:42

............ oz1eqp ...................... du har så evigt ret.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-06 21:10

Jeg kan kun sige: "HØRT!!!"

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-06 22:29

En mand der sidder i fængsel for voldtægt af børn, kontra en mand der sidder i fængsel for penge-svindel.

Hvis ikke voldtægtsmanden er 100% isoleret i fængslet, vil han, om muligt, blive tortureret ihjel af de andre indsatte. De vil stikke ham ned, hade ham, og gøre livet i fængslet til et levende helvede for manden.
Hvis voldtægtsmanden er 100% isoleret, vil han aldrig nogensinde komme til at fungere normalt igen. Isolationsfængsling er det værste der findes, - overhovedet.

Men hvem er de, der ødelægger voldtægtsmandens liv?
-Det er dem der sidder i fængsel for mindre "forseelser". Rockere, voldsmænd, magtmisbrugere og andre af samme kaliber.

Det er den bedste grund til, at dommene for "mindre forseelser" skal være SÅ hårde. - Så der ligesom er lidt kontrast i fængslerne. Hvis alle i fængslerne havde en børnesag på sig, ville det jo være NORMALT. Det er vigtigt, at de skiller sig ud, bliver anset for svin, og aldrig nogensinde bliver respekteret, - hverken af læger, medindsatte, fængselspersonale, politi, og resten af verdens befolkning.

Det handler om at få de her børnevoldtægtsmænd til at ende som rådne æg. De vil blive trampet på resten af deres liv.

DÈT synes jeg er den hårdeste straf, fremfor at blive placeret i et lukket fængsel med morgenmad på sengen, Internet, telefon og al mulig anden luksus!

Psykopaterne skal UD og mærke hvad de har gjort. Deres liv skal ødelægges i så stor stil, at de ikke vil ha' nok selvtillid til at tage deres eget liv.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-08-06 22:48

barsk læsning - og jeg er enig langt hen ad vejen.
alle børn har ret til en god barndom, som skal være så lang som overhovedet mulig.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 08-08-06 09:43

aasenissum
ja,det er barsk læsning,men der ligger jo realiteter bagved,og det er dem jeg er ude efter.
Klumme
Ja,det har du sandelig ret i,vi har for mange med den opfattelse.
Epidedemytis
Det har du ret i,men jeg står helt uforstående overfor at ham den gamle pensionist,som de viste i TV,han slipper for tiltale for han kan ikke tåle at blive lukket inde.Det er da en dårlig undskyldning.
Når man så ham trække rundt med sin cykel ,så det da ikke ud til han fejlede noget.
Noget helt andet er,at han frit kan gå rundt i byen og grine af dem ,som får en straf for det.
Jeg kan bare konstatere,at hvis det var mine børn han havde været i gang med,så kom der andre boller på suppen.
Det skulle være mig en sand fornøjelse at være med til at jage sådan et bæst ud af byen.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-08-06 16:35

oz1eqp

Ud af byen sir du'.....

De skal med en betalt billet i hånden jages til bredden af Styx, hvor færgemanden Charon villigt vil sejle dem over

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-08-06 18:19

SLUT med isolationsfængsel til dem.
Dem der overlever??? Offentlig gør, hvor de bor efter have have afsonet deres dom.

Så let kunne det klares.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 08-08-06 21:55

Jeg kom til at spekulere på,om det måske var en god at sende mit indlæg til justitsministeren for at se,om hun reagerer på det.Det vil jeg jo umiddelbart mene hun burde gøre,men man kan jo aldrig rigtig vide hvor man har de politikere.Det kunne jo være rart at vide,om hun vil svare på mit indlæg,og ikke mindst hvad hun vil svare.
Det forslag om at offentliggøre navne og adresser vil jeg støtte til enhver tid,såfremt det er bevist at de betræffende personer er skyldige.
Hvad mener I, skal jeg sende en mail til Lene Espersen ?
oz1eqp

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-08-06 22:06

Hvis du sender noget, så skriv et nyt brev til hende, hvor du sammenfatter trådens holdning. Hun får tonsvis af den slags, og har en eller anden sangskriver til at svare på posten.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-06 23:56

Og du må gerne bruge mit lille indlæg.
Eyvind.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-08-06 18:41

Hun får garanteret meget af den slags. For at være ærlig, tror jeg hun er ligeglad. - For det er hun nødt til at være. Der er nok ikke plads til at alle kan få deres ønske opfyldt. Sådan er demokrati. Desværre.

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 14-08-06 09:02

Tak for svaret epidedymittis.
Dit indlæg traf lige hovedet på sømmet.
Jeg overvejer lidt endnu,om jeg skal sende det til justits-Lene.
oz1eqp

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-08-06 19:53

Selv tak.

Som nævnt tidigere, - jeg tror ik man får noget konkret ud af at skrive til Espersen. - Desværre.

-Men det er en god idé!