/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hekseringe?
Fra : vibbe
Vist : 1426 gange
100 point
Dato : 16-08-01 18:42

Hej jeg har lige købt hus, og nu hvor sommeren kom opdager jeg, at der er 3 store hekseringe midt på min græsplæne.

Er der nogen af jer som ved, hvordan man afskaffer sådan nogle?

Mvh Vibbe

Accepteret svar
Fra : pko

Modtaget 110 point
Dato : 16-08-01 18:45

Hej Vibbe,

du kan vælge tre løsninger:

¤ grave ringene op
¤ gift eller
¤ vente

Sagen er, at det drejer sig om en uskyldig svampeform, der vokser i sådanne ringe. De vil langsomt blive større og større og til sidst forsvinde af sig selv.
Før i tiden brugte haveejere masser af gift til at fjerne dem, men jeg tror de fleste lader dem være. (de går jo væk af sig selv)

mvh
Pernille

Godkendelse af svar
Fra : vibbe

Dato : 16-08-01 18:49

Tak for det hurtige svar.
Problemet er at jeg har en lille søn på 1½ år, som går og putter dem i munden. Så jeg vil finde ud af hvordan jeg graver dem væk.

Mvh Vibbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 18:42

"vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:HGSe7.493$rg1.18708@news000.worldonline.dk...
> Hej jeg har lige købt hus, og nu hvor sommeren kom opdager jeg, at der
> er 3 store hekseringe midt på min græsplæne.
>
> Er der nogen af jer som ved, hvordan man afskaffer sådan nogle?

Prøv at søge på "Heksering" her i gruppen, så har du svaret.
--
Med venlig hilsen
PoulC
poulc@ofir.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-01 18:11

vibbe <vibbe.news@kandu.dk> skrev i en
news:HGSe7.493$rg1.18708@news000.worldonline.dk...
> Hej jeg har lige købt hus, og nu hvor sommeren kom opdager jeg, at der
> er 3 store hekseringe midt på min græsplæne.
> Er der nogen af jer som ved, hvordan man afskaffer sådan nogle?

Du kan læse noget om de flotte ringe på:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/faq.htm

--
Med venlig hilsen
Per A. Hansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-01 19:55

"vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:HGSe7.493$rg1.18708@news000.worldonline.dk...
> Hej jeg har lige købt hus, og nu hvor sommeren kom opdager jeg, at der
> er 3 store hekseringe midt på min græsplæne.
>
> Er der nogen af jer som ved, hvordan man afskaffer sådan nogle?

Hej Vibbe.
Glæd dig over en af Vorherres muntre ideer. De gør ikke skade. De gror til
sidst ud af din have (og over til naboen
Lad endelig være at begynde at hælde gift og sådan noget på dem.

PEJ

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 17-12-01 19:31

Inden du starter det store udrydningsarbejde, så find en svampekyndig person til at artsbestemme svampene. Måske er du så heldig at det er markchampinonger eller en anden god spisesvamp og så vil det jo være synd og skam at fjerne dem.
Vi har meget få giftige svampe i Danmark, så sansynligheden for at de er giftige er lille. Det er sikkert uskadelige svampe uden spiselig værdi, men eftersom du har en lille purk, der går på opdagelse med munden, så tjek lige arten. Ellers glæd dig over det pudsige fænomen og de - måske - dejlige svampesaucer du kan lave af dem.

Mange hilsner

Rikke

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 01-07-03 12:52

Prøv at 'vande' med Atamon - det har hjulpet hos os !

/MDO

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 01-07-03 12:52

Prøv at 'vande' med Atamon - det har hjulpet hos os !

/MDO

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 09-08-04 12:59

Jeg vil også melde mig i køen af dem, som har fået et positivt resultat med Atamon.

Mine 2 hekseringe er forsvundet efter Atamon-kuren.