/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skifte sprog paa windows
Fra : mallorca
Vist : 602 gange
200 point
Dato : 07-08-06 18:20

Hejsa

Jeg har lige kobt ny pc men da jeg bor i spanien er windows paa spansk og mit tastatur er ikke dansk saa hvordan faar jeg skiftet sprog og tastatur ???

MVH Karina

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 18:23

Kontrolpanel > Indstillinger for sprog ... > Internationale sprog og sproglige indstillinger > ...

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 18:27

Om igen.

Kontrolpanel > Indstillinger for dato og klokkeslet samt internationale og sproglige indstillinger > Internationale og sproglige indstillinger > Du får en boks ...

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 07-08-06 18:36

har lige forsogt men stadig spansk ..
alt hvad jeg kan finde om sprog staar nu paa dsnsk og jrg har genopstartet pc men uden resultat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 18:38

Dansk er ikke med i den spanske udgave af windows.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-08-06 18:38

det kan du ikke med en spansk WinXP.
Du skal have fat i en Dansk WinXP eller en flersprogsudgave (MUI-Version) for at kunne skifte sprog.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 18:42

Citat
Dansk er ikke med i den spanske udgave af windows.

Det vidste jeg ikke.

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 07-08-06 18:43

det taenkte jeg nok

kan jeg hente den ned eller skal jeg punge ud for et dansk windows`??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 18:43

Hvad bruger du din computer til (altså ikke for at være nysgerrig) men brugstypen.

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 07-08-06 18:45

jeg er paa nettet jeg skriver til et blad og saa spil ikke andet

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 07-08-06 18:48

og jeg skal ha et galleri op at kore altsaa en hjemmeside

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 07-08-06 18:52

Hvis nu det er et dansk blad - så kunne du bruge Linux styresystemet og openoffice som er gratis.

hvis du vil prøve at bruge openoffice (ligner til forvksling windows) som kan hente win dokumenter arbejde med dem og sende tilbage i vindows udgave.
http://da.openoffice.org/about-downloads.html

Der kan være et lille problem med at få drivere til din comp, hvis du lægger et andet styresystem ind. så der skal laves backup af dit nuværende sytsem først.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-08-06 18:56

du skal punge ud for en dansk WinXP
der er flere at vælge imellem:
OEM udgave = billige, men må kun benyttes sammen med den hardware den er købt med (f.eks. en mus)
Alm. XP Home
Alm. XP Pro
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=179&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=Windows+XP&Equal190=&Equal215=&Submit.x=19&Submit.y=9

og så også lige dette: http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/default.mspx

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 07-08-06 19:22

pyha nogle priser sveder helt den windows maa da kunne faas for under 1000 kr suk

pensium D hvad er det i forhold til en pensium 2 som jeg for havde har ikke hort om en pensium D for jeg kobte en -griner a mig selv

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 19:36

Er det ikke en Celeron D du mener
Du havde sikkert en Pentium 2 på 166 Mhz

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 07-08-06 19:47

der staar nu pentium D paa den hmm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 19:56

Øh nåe ja ............
Men inden du afinstallerer/installerer en Dansk udgave:
Der bør laves backup
Hvad fulgte der med af CD/DVD 'er

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 07-08-06 20:04

joo drivers and utilities ,internet security,cyberlink"power cinema",nero,cyberlink"powerDVD" og Fujitisu Siemens Product Recovery cd-rom windows xp home edition-sp2

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 20:26

Så har du det hele.

Men jeg kigger i kontrolpanelet > internationale sproglige indstillinger >fanen sprog>detaljer>
indstillinger>tilføj>der er et par rullepile...........prøv lige om du er heldig.

Men det kan indstalleres, for en kollega indstallerede Hebraisk (Israel)

Godkendelse af svar
Fra : mallorca

Dato : 11-08-06 23:31

Tak for svaret e.c.

Hilsen Karina