/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Overvågningssamfund!
Fra : mickey777
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 07-08-06 14:31

Hej,

Er der nogle der ved hvor jeg kan finde information og artikler om 'Big Brother' og 'Big Sister' samfund?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 07-08-06 14:31

Beskrivelse og en sammenligning vil være helt perfekt hvis det findes.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 07-08-06 14:41

Det er noget du finder ud af efterhånden som du eksistere, måske umærkeligt, snigende og samtidig markant.
Jeg har selv som hjemvendt udelandsdansker fået det at mærke eftertrykkeligt.
Engang var der noget der hed, meldekontoret i nyropsgade kbh, hvor man som rettroende dansker kunne indberette andere, som man fand,t ikke opførte sig efter bogen. Om eller hvor dette kontor eventuelt befinder sig nu vides ikke, men noget kunnne godt tyde på at det eller andet
mvh OW

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 07-08-06 17:17

Jeg tror bare det hedder "Politiet" her i landet!

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 07-08-06 18:32

Tror nu nok at politiet er en meget fornuftig organisation som vi har brug for og som yder en god indsats til vores eget vel.
Det du leder efter er en politisk og eller fagforenings orienteret organisation.
Meldecentralen som jeg nævnte, har i sin tid registret mig fordi jeg i min militærtid engang sad i Nyhavn og drak en øl med det de mente var en mongolsk udseende person ja! Han var dog japaner og var ansat hos SAS i Kbhs lufthavn. Registeringen betød at jeg i to tilfælde efter tjensten ikke kunne påregne at få et ønsket arbejde hos civile arbejdsgivere.
OW

Annuller spørgsmålet
Fra : mickey777

Dato : 21-01-07 12:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål