/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Guldfasaner
Fra : karina12
Vist : 2570 gange
50 point
Dato : 22-12-02 17:51

Hej.

Ved nogen herude noget om guldfasaner, i fangenskab.
Hvordan man passer dem, hvilken mad de kan lide, hvordan de overlever vinteren o.s.v. ?

I det hele taget oplysninger om disse fantastisk smukke fugle ???

På forhånd tak

MVH
Karina

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 22-12-02 18:24

Hej Karina12

Guldfasaner er nemme at holde. De er ikke specielt sarte over for kulde,
og de spiser alle slags frø, samt melorme, frugt og grønt - og også gerne hønsefoder.
Men de kræver en stor voliere - især hvis de får kyllinger, der hurtigt bliver lige
så store som forældrene.
Hvis I vil have dem til at gå sammen med andre fugle, så tag med i betragtning,
at guldfasaner flyver op på pinden om aftenen for at sove. Dette kan godt virke
forstyrrende på nogle andre fuglearter.
Guldfasaner kræver meget foder, og der kommer hurtigt til at lugte som en hønsegård.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : karina12

Dato : 22-12-02 20:44

Hej Rellom og tak for svar.

Er dette med guldfasaner noget du ved en hel masse om ? For så kunne jeg måske få lov til at komme med yderligere spørgsmål - Kender du evt. noget til noget på skrift ?

Har du selv fasaner ?

Vi har 1 han og 2 hunner samt en unge fra i år, som vi tror er en han. Kunen du evt. have ideer til, hvordan de kan få vand om vinteren ?

KARINA på forhånd tak

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-02 21:17

Hej igen Karina

Jeg ved lidt om guldfasaner, fordi mine tidligere naboer havde/har
disse fugle - men ekspert på området er jeg ikke.

Problemet med vandet om vinteren har jeg ikke andet svar på, end
at I må finde ud af noget, så det ikke fryser til. Eller evt. give
fuglene frisk vand flere gange om dagen.

Det væsentlige er, at guldfasaner er meget nemme at holde.
Mig bekendt findes der ikke litteratur specifikt om denne fasanart,
men på biblioteket kan I finde en del om fasaner i al almindelighed.
Bare spørg bibliotekaren.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-02 21:47

Hej nok engang Karina

Jeg fandt et sted på nettet, hvor I kan få svar på jeres mere specifikke spørgsmål angående guldfasaner:
http://www.dyrebrevkassen.dk/

De bedste hilsner
Rellom