/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Valg af brændeovn
Fra : Mr3xS
Vist : 980 gange
70 point
Dato : 07-08-06 10:02

Jeg går og overvejer, om vores brændeovn skal skiftes ud med en nyere og mere effektiv model. Den vi har pt. er lavet af husets tidligere ejer, som var smed. Jeg er derfor ikke klar over, om den er tilstrækkelig effektiv, ligesom jeg ikke rigtig ved hvordan vi får den serviceret...

Men spørgsmålet er:
Hvem laver brændeovne, som har vandtank indbygget og mulighed for tilslutning til husets radiatorer? Ovnen skal også kunne bruges til at fyre med energikoks..

Et lille ekstra spm: Hvem kan servicere en hjemmelavet brændeovn? Er det skorstensfejeren, eller hvem skal man have ud og kigge den efter??

(Jeg har desværre ikke flere point at tildele dette spm..)

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 07-08-06 10:03

Jeg har i øvrigt været inde på Morsø - de laver fine brændeovne, også til fyring med energikoks, men jeg kan ikke finde nogen på deres hjemmeside, med indbygget vandtank..?

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 07-08-06 10:06

Det er da vidst ovne som denne:

http://www.hwam.com/showpage.php?pageid=217

Hvis det er, er der så nogle anbefalinger til mærkevalg?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 07-08-06 11:01

Vi har en morsø ovn og er super glade for den. Men prøv evt at kontakte morsø og spørg dem direkte til det produkt du søger.
Vi syntes selv at morsø støbejernsovne er de mest effektive da de holder på varmen meget længe, også efter de er gået ud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 12:24

Og vores dejlige støbejerns Morsø er 30 år gammel...................men der er ikke nogen vandtank.

Accepteret svar
Fra : Mokof

Modtaget 70 point
Dato : 07-08-06 13:34

Her er et par stykker, har du kigget i den blå avis der står mange nyere udmærkede ovne.
http://www.aidt.dk/dansk/Ovne.html
http://www.lavprisvvs.dk/shop/SpaceTop.asp
http://www.jimex.dk/prislist.htm

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 07-08-06 16:21

Jeg har snakket med en sælger hos et brændeovns center. Morsø laver ikke brændeovne med tank..

Jeg så på den hwam, som jeg skrev linket på.. Feed ovn! Koster så også lige 22.000..!

>Mokof. Har kigget lidt på de link du sendte.. Syntes ikke rigtig de er så interessante. Altås, linkene er gode nok, ovnene er bare ikke så interessante..

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 08-08-06 14:11

Er der nogen der kender kvaliteten af Hwam brændeovne?

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 20-09-06 13:18

Jeg har fundet ud af, at HWAM ovne med automatik, ikke er egnede til at fyre over med on natten/når man er på arbejde.. De styrer jo selv automatikken (lufttilførsel), hvilket gør at brændet brænder for hurtigt...

Irriterende..

Nogen der kender andre producenter af brændeovne med vandtank (som er af en ordnetlig kvalitet..)

Godkendelse af svar
Fra : Mr3xS

Dato : 12-10-06 09:22

Tak for svaret Mokof.