/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billigst i reservedele
Fra : Fasanvej
Vist : 1841 gange
300 point
Dato : 07-08-06 00:00

Jeg vil gerne vide hvorfor bilmærke der er billigst i reservedele .

Mvh
Fasanvej

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-08-06 00:31

Det er meget svært at svare på, for det varierer meget også inden for samme bilmærker, alt efter hvilke modeller og årgange der er tale om.

Den bil jeg kender, hvor reservedele er allerbilligst er en VW Golf II.

Men reservedele til nyere golfer er noget dyrere.

Gamle Mercedes 123-modeller er også billige i reservedele.

Gamle VW Transporter årgang 82- 92 er også billige i stumper hvor de nyere modeller er op til 3-4 gange dyrere i reservedele.

mvh dova

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 07-08-06 02:25

Det billigeste du kan rende ind i er garanteret stjålet :D
Jeg mener heller ikke du er særlig specifik i dit spørgsmål
Du kan squ da bare be om reklamer. :D

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 07-08-06 02:27

og læs så lige dit eget spørgsmål en gang mere, kære ven . ;)

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 07-08-06 02:29

hej dova.

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 07-08-06 02:32

siger kun hej fordi "sofanet" er på.
hej igen.

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 07-08-06 02:39

Også jeg........
Nej helt ærligt, op i røven med dine gamle bildele.
tror du det er en ophugger.
mvh halvdum
ps. havde du regnet med flere modeller ?
Dova hej igen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-08-06 10:04

Heejj halvdum....long time,no see

mvh dova

Kommentar
Fra : Fasanvej

Dato : 07-08-06 19:11

Hej Halvdum
Hvis du ikke kan svare mere seriøst på spørgsmålene så lad hellere være
jeg behøver ikke at skrive herind for at få dumme svar.

Mvh
Fasanvej

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-08-06 14:18

Hej Fasanvej

Kan du konkretisere/indsnævre dit spørgsmål lidt, fx. er det til helt nye biler/brugte/gamle, nogle bestemte mærker, skal det være orginale hhv uorginale reservedele osv.?

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Fasanvej

Dato : 08-08-06 15:34

Hej Ampere
Det jeg tænker på er f.eks Ford og Opel fra årgang 94 og opefter, ikke nye biler
og det må gerne være uorginale reservedele.
Jeg har også tænkt på Fiat men jeg har hørt at de er meget slemme til at ruste.
Mvh
Fasanvej

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 150 point
Dato : 08-08-06 17:05

Hej Fasanvej!
Selv om det smerter mig,som gammel Opel fahrer,må jeg indrømme at Peugeot nok er de billigste idag at købe dele til.Især hvad angår lidt ældre modeller.Men hvis du har tid,så prøv at bladre lidt i
katalogerne fra www.hoyer-autodele.dk Det er en omfangsrig side.Men der kan du sammenligne
priser på dele til nogle af de mest kendte mærker.(Selvfølgelig uorginal).Men det er min erfaring at det er rimelig gode stumper man får der.(I modsætning til visse andre firmaer,man ser på tv,hmm).
NEJ... jeg har ikke aktier eller anden interesse i Hoyer Autodele.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 08-08-06 17:18

Måske du er interesseret i dette link?
Man kan se i hvilke blade emnet har været oppe. Selv om der er tale om ”gamle” blade, kan man vist alligevel godt regne med at artiklerne (fra 2002 og 2003) giver en et også aktuelt fingerpeg (vil jeg mene, når man tager overskrifterne i betragtning).
Nogle af overskrifterne ser interessante ud.
Send en mail til bladene, søg/efterlys dem på nettet, eller prøv i en forretning med brugte blade.

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/dbc/fremvisning/?user_dbcforbrugerindeks_pi3%5Binput_field%5D=119

Kan du ikke bruge det. Well..., så er det gratis!

Godkendelse af svar
Fra : Fasanvej

Dato : 10-08-06 01:22

Tak for svaret Mosebaek.