/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Comme ci, comme ca?
Fra : Kazistuta
Vist : 764 gange
200 point
Dato : 06-08-06 23:37

Jeg var idag på Frederiksberg Allé og se Post Danmark Rundt, og på et tidspunkt blev der i højttalerne spillet et nummer, der bl.a. indholdt teksten "comme ci, comme ca". I min efterrationalisering har jeg glemt, om sangen var på dansk eller et andet sprog (Dog mener jeg ikke, at den var på fransk, som tekstbidden ellers antyder). Stilen var noget der minder om up-tempo dansktop, og nummeret blev spillet i forbindelse med en del andre "lettere" danske og udenlandske slagere, kan bl.a. huske en coverudgave af Billy Joels "Uptown girl".

Er der nogen, der har en idé om, hvilket nummer det er, må I meget gerne skrive....

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-08-06 23:48

Måske denne...Comme Ci Comme Ca · French Affair
mvh
qfha

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 06-08-06 23:52

Nope....alt for meget eurodancepop over French Affair. Musikken var meget mere folkelig, et rigtigt giro 413 nummer.....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-08-06 23:53
Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-08-06 23:57

Så er det vel Otto Brandenburg.

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 200 point
Dato : 07-08-06 02:35

Prøv The Shorts. De synger det i "Comment ca va"

Du kan finde den her
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=992450

Jeg har LP´en og hører den lige nu. Sangen synges både på tysk og engelsk

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-08-06 02:37

Hvis du er interesseret har jeg den liggende på pc og kan sende den på msn. Den fylder 33 MB så det går ikke på mail

Godkendelse af svar
Fra : Kazistuta

Dato : 07-08-06 10:17

Tak for svaret Klojs.

Det var lige præcis den sang, der blev spillet. Måske ikke i The Shorts udgave, men nummeret er helt korrekt.
Det skal dog lige nævnes, at The Shorts ikke synger sangen på tysk, men på hollandsk Tak for tilbuddet om at sende sangen, men henter den bare hos tdc

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 12-05-09 11:38

Shorts har sunget sangen på tysk, jeg har den på CD.