/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
anskaffelse af ADSL
Fra : karina12
Vist : 456 gange
20 point
Dato : 22-12-02 17:41

Hej med jer.
Kan nogen ganske kort give mig informationer om, hvilken udbyder man skal/bør vælge. Evt. komme med tip til lidt af det tekniske. Har et 56k moden p.t. hos Telia - Ville det være dumt at vælge den laveste og billigste ADSL-løsning ?

Jeg har kigget på CyperCity - TDC og Tele2. Og det er altså svært at gennemskue, hvavd der er bedst.

Kan det lade sig gøre at flere PC'ere er tilknyttet og kan være på nettet samtidigt, uden at man er i et netværk - Vi er flere lejere ?

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Karina

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 30 point
Dato : 22-12-02 17:47

Tja Tdc har 80 % af markedet, så udbuddet er ikke så stort.

Udbyder afhænger af jeres behov. Er det stort skal i IKKE vælge Telia, men derimod satse på enten cybercity eller TDC. Jeg har TDC og de er ikke noget at råbe hurra for, men det fungerer da. Cybercity er ikke ret meget bedre..

Nej det kan det ikke, de skal allesammen frobindes hardwaremæøssigt til den samme enhed (hub, switch eller router) og dermed er de fysisk i samme net.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-12-02 18:18

Som udgangs punkt vil jeg vende behovs spørgsmålet om, og spørge hvor meget i tilsammen er villig at betale.
Så sammenlig hvad man kan få for det, hos de forskellige udbydere. Tiscali er også værd at tage med i betragtning.

Man har mulighed for at opgradere båndbredden til en større, hvis det viser sig at i har undervurderet jeres behov.

Kommentar
Fra : karina12

Dato : 22-12-02 18:20

Hvilken forbindelse skal man vælge, når man mest bare surfer og downloader programmer ? Ikke musik el. lign.

KARINA

Kommentar
Fra : karina12

Dato : 22-12-02 18:21

Tak for begge svar.

Jeg vil overveje Tiscali også.

Men det er sgu' vanskeligt synes jeg.

KARINA

Kommentar
Fra : krkr

Dato : 22-12-02 18:57

TDC sidder på markedet og de kører altid uden problemer.
Ja der kan kobler alle de pcèr til som du har lyst til OG de behøves ikke at være koblet samme da man bruger en hub eller en switch.
Jo flere pc er der er på jo større båndbrede skal i have da i tager kraft fra hinanden over 4 brugere vil jeg foreslå en 1mb linie i dawnload
Proacces som også er en TDC selskab kan man få både opload og downlode i samme hastighed den har bare den store ulempe at man ikke selv kan opsætte sin router.
kr

Kommentar
Fra : krkr

Dato : 22-12-02 19:02

glemte at sige at i skal køre på samme ip adresse og så dele udgiften

Jeg har selv været på Tiscali men da de har så mange problemer er jeg gået tilbage til TDC da de altid er oppe
kr

Kommentar
Fra : mermic

Dato : 22-12-02 20:26

Hej

Tjek http://www.teleprisguide.dk/ hvor du nemt kan sammenligne priser fra de forskellige udbydere -alt efter dine behov.

Michael

Kommentar
Fra : karina12

Dato : 22-12-02 20:47

Jeg takker efor alle indlæg - Er helt ny herude og er usikker på, aom jeg bedømmer rigtig og på den rigtige måde. Ellers fortæl mig lige, hvis jeg gør noget forkert.

Jeg kommer ganske sikkert tilbage for at få yderligere ekspertspørgsmål.

KARINA

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 19:28

"karina12" <karina12.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:CWlN9.11982$Hl6.1311798@news010.worldonline.dk...
> Hej med jer.
> Kan nogen ganske kort give mig informationer om, hvilken udbyder man
> skal/bør vælge. Evt. komme med tip til lidt af det tekniske. Har et 56k
> moden p.t. hos Telia - Ville det være dumt at vælge den laveste og
> billigste ADSL-løsning ?

kommer van på antallet af brugere ad gangen.

klip

> Kan det lade sig gøre at flere PC'ere er tilknyttet og kan være på
> nettet samtidigt, uden at man er i et netværk - Vi er flere lejere ?

ja men det kræver en router, (til 450kr) som så indstilles som ønsket
der er mange måder at gøre det på. så det kommer igen an på hvad der skal og
ikke skal være mulighed for.

(en router gør udbyder valget til et valg om hvilken der er billigst, og
giver de servicer man skal bruger)

jeg bruger www.arrownet.dk men det er ikke en mulighed i hele landet
(desværre for dem)

mvh jens