/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Vask af våddragt
Fra : fordejer
Vist : 4247 gange
100 point
Dato : 06-08-06 21:28

Hejsa,

Jeg har lige købt en billig våddragt som jeg skal bruge til kajaksejlads i efteråret. Nogen der ved om man kan vaske denne i vaskemaskinen på laveste gradtal og med uden sæbe??

Måske i har andre gode råd.

Accepteret svar
Fra : Knete

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-06 00:55

Jeg behandler mine dragter med silikonespray og vasker dem ca. 2 gange om året enten i maskinen ved lav temperatur,,,eller lunken vand i et badekar. I starten brugte jeg en specialshampoo (for at undgå dragten kommer til at lugte),,,,,men har erfaret at en smule sæbespåner virker mindst lige så fint som den dyre specialshampoo,,,

Du kan læse mere om vedligeholdelse af våd og tørdragter i linkene.

http://www.nautilusdyk.dk/udstyrs_guide/udstyrs_guide_dragten.htm
http://www.hfk.dk/omfridykning/tipsogtricks/vaaddragter.htm

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 07-08-06 08:38

Husk at du IKKE må bruge skyllemiddel ved vasken....

Mvh. Ampere

Godkendelse af svar
Fra : fordejer

Dato : 15-08-06 22:49

Tak for svaret Knete.