/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fra sygesikringskort til Word
Fra : Jaffe123
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 06-08-06 19:56

Er det muligt at oprette et word dokument, hvortil man kan overføre data fra et sygesikringskort med en kortlæser (til magnetstriber)? Jeg skal bruge det til en patientjournal, og det er jo en hel del nemmere end at skulle skrive det hele af, når man alligevel har kortlæseren.

Jesper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-06 20:01

Sikker på at det ikke er et Danlort der fuskes med?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-08-06 20:11

JA til spørgsmålet.

Men er det dit eget kort,
Har du kontakt til nettet, gemmer du det bare.

Men om du kan komme videre i systemet
tvivler jeg MEGET på.

"""Var det sikkert nemmere, OG HURTIGERE
at tale med din kommune/myndigheder."""

Men noget kan JO tyde på, at det ikke er
dit kort, da du ellers kan logge ind andre steder.
Og gå videre, derfra........

Håber du har fået fat i mig,

Så render du hurtigt tør for HD plads.
Skulle MÅSKE tages som en vittighed, ELLER.

Er det bare en af disse, sedler fra en Bank, glem det.
De lukker ikke flere mennesker ind,,,,,mere.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 06-08-06 21:13

Nu skal man jo nok også passe på ikke at se spøgelser alle vegne. Det drejer sig om at hente de data der allerede står på forsiden af sygesikringskortet. Det er bare hurtigere at læse det ind end det er at skulle skrive det hele af. Det er hverken suspekt eller farligt, jeg prøver bare at få et godt råd.
Jesper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-08-06 06:03

Citat
Det er bare hurtigere at læse det ind end det er at skulle skrive det hele af. Det er hverken suspekt eller farligt,

Den tror jeg ikke på. De få oplysninger tager ingen tid at skrive ned.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 07-08-06 08:45

Det er bare fint... Glem at jeg spurgte Teil.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 08:53

Du kan købe et program til aflæsning af sygesikringskort - min og andre læger har sådan et program.
De køber nok programmet gennem lægeforeningen.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 07-08-06 08:57

Det er jeg klar over, og jeg har også sådan et program. Jeg vil dog skrive patientjournal i word da jeg derved kan opsætte den lige som jeg vil, og tænkte om man kunne få en kortlæser til at kommunikere direkte med felter i Word? I øvrigt tak for et seriøst svar...
Jesper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 09:07

Desværre aner jeg ikke hvordan den datastrøm ser ud, eller hvad den kan behandles med.
Men for at bruge inscanningen effektivt, bør der være et databaselignende program med i billedet.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 07-08-06 09:51

Hvis du har et lægesystem som viser oplysningerne om pt. kan du altid kopiere de oplysninger du skal bruge og sætte dem ind i dit word program.
Marker tekst - gå i Rediger og vælg Kopier eller ctrl+c
gå til word - Rediger - Sæt ind - eller ctrl+v

Det kan man gøre i alle windows programmer.