/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
trådløst netværk
Fra : Blight_dk
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 06-08-06 18:50

Jeg har købt en bærbar computer uden trådløst netværk, men jeg har brug for det.
Hvilke muligheder er der for at komme på trådløst netværk? Og hvilke kan anbefales?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-08-06 19:13

Jammen det kræver jo at du har en router der kan sende trådløs, den koster imellem 300 og 1000, dererfter skal du bare købe en modtager med usb til at sætte i din pcer. Den har vel usb??

og vupti så køre det.

Et ok system vil alt i alt komme til at koste dig ca. 700.- hvis du altså ikke har routeren.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-08-06 19:18

Du kan bruge PCMCIA eller USB (helst USB2)
D-link
linksys
Zyxel
SMC
Men jeg ville kigge efter 802.11g 54Mpbs eller hurtigere

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 06-08-06 19:20

Jeg har trådløst netværk, problemet er at komme på det fra min nye bærbar.
Jeg ved at man kan benytte sådan en usb fætter, men kan man ikke også bruge sådan et pc card, som man kan sætte ind i maskinen?

Er der andre muligheder? Og hvad er bedst og billigst ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-08-06 19:24
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-08-06 20:04

Lettest er usb - dongle

De købes for ca. 200 i enhver Bilka A/z computerforretning osv osv

At begynde at stoppe et trådløst kort i din bærbar, det er lidt ricikofyldt for en begynder, samt det er ikke sikkert at det kan være der.

Køb en usb - dongle, så køre du fuld fart, i løbet af 2 sek.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-06 20:22

Det er lettest med en USB-dongle, men det er bedst med et PCMCIA kort, som stikkes ind i siden i den specielle port.
PCMCIA er væsentligt mere stabil end USB, bl.a. fordi det køre parallelt, hvor USB køre serielt.
Ydre mere kan en USB kløjs i transmisionen af store data, da den ikke benytter "shake hands" signaler, som man gør i parallel og i den gamledaws COM port.
Så hvis du skal sende større datamengder, så skal det være PCMCIA.
Du kan ikke købe et trådløst netkort, som du kan sætte ind i din bærebare; det er der ikke lavet plads til. Den er i forvejen pakket såtæt, at man skulle tro at den var lavet på et valseværk.
Du skal som tidligere nævnt, bruge en router med AP, så du kan få flere maskiner på sammen opkobling.
Her skal du så være opmærksom på, at du skal lave en omstilling, for at du kan få forbindelse til nettet, når du har tilsluttet routeren.
Men det kan vi vende tilbage til, når du har udstyret på plads.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-08-06 21:12

severino, det er vist mere teori end praksis.................

Ingen problemer med usb.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-08-06 23:30

troldenesdhb du kan ikke bortforklare de virklige fakta. Hvis du kender forskellen mellem de af mig nævnte fordele og ulemper, så tror jeg ikke at du ville skrive det du skrev.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 08:30

Rent praktisk, så stritter en USB fyr ud og bukkes let. (jeg har bukket en )
Mit nye PCMCIA kort fylder ikke så meget ud til siden.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-08-06 18:49

rigtigt severino

en teoretiker kan forklare så meget, men det holder ikke altid i den virkelige verden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-06 22:14

Ja ja troldenesdhb
Citat
rigtigt severino

en teoretiker kan forklare så meget, men det holder ikke altid i den virkelige verden

Nu er det sådan at jeg selv har både USB og PCMCIA i den trådløse afdeling, så jeg må konkludere at af os to, er det ikke mig der er teoretikker!

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 07-09-06 14:40

Hej,

Jeg vil klart anbefale dig at købe et Linksys kort....
Set på edbpriser.dk til kr. 276,-
(se selv på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18509 )

Det er naturligvis afhængigt af om du har særlige krav til dit trådløse netværk, om du kører med specielle features eller lign.

Men det korte af det lange er, at du formentlig vil få fuldt udbytte et et kort som dette, samtidig med du har mulighed for at sætte en fornuftig sikkerhed op.

God fornøjelse !

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 03-02-07 01:10

hej
jeg bruger selv.... SMC usb stick til min bærbar, den er bedst til trådløs