/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Afdragsfri lån
Fra : 9060
Vist : 709 gange
100 point
Dato : 06-08-06 12:55

Hej med jer

Vi er to der sidder og diskuterer afdragsfri lån.

Den ene siger man kan låne op til 80%

Den anden at man kan låne op til 100%, de 80% i et rekreditinstitut og de sidste 20% i banken,
hvem har ret

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-06 12:58

Det er korrekt at du kan låne 100% af værdien i dit hus.
Realkreditinstituttet giver dig lån op til 80% af værdien og de resterende kan du låne i banken. Dog med en højere rente.

Om du kan få afdragsfrihed for det i banken afhænger jo af bankens politik, men mon ikke du kan. Det kan man i de fleste banker.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-08-06 12:58

I realkreditinstitutter kan du låne op til 80% af salgsværdien.
Der er ingen der kan forbyde banken at låne dig de sidste 20% - eller for den sags skyld mere.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-08-06 12:59

Du kan låne 80 af kreditforeningens vurdering, eller handelsprisen i kreditforeningen....

så kommer det an på bankens vurdering af dig med resten...

banken kan også lave afdragsfrie lån indefor 80 af vurderingen <( kreditforeningens eler bankens)

respen beror på en aftale mellem dig og banken

Håber i finder ud af det *SS*

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-06 13:14

I landzone kan det være 60% af vurderingen.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-08-06 13:24

de 80 % afhænger af den vurderingsmand der kommer ud
det er 80% af det han vurdere salgsverdien til , og det er max af hvad de må låne , og ikke det samme som de måske vil låne dig
og det har intet med om det er afdragsfrie lån , eller anden type kreditforeningslån
de må give op til de 80% , typen af lån har ingen indflydelse på dette

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-08-06 18:46

De 80% er i nogle tilfælde rigtig.
Det kommer an på om det er en villa, erhvervsjeendom eller udlejningsejendom.
Ved salg og ejerskiftelån kan ejendommes belånes højere end ved bare almindelig lån til forbrug.
Så dit spørgsmål akn ikke med 100% besvares. Der skal flere oplysninger til. Der er også firmaer poå nettet der belåner op til den offentlige vurderingen eller derover, selvfølgelig til en højere rente.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : 9060

Dato : 15-08-06 23:29

Tak for svaret MacMadsen.

Også en tak til alle i andre. Det var nu "bare" et teoretisk spørgsmål, hvor vi ikke lige kunne blive
enige.