/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Antivirus
Fra : Smukke_Ole
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 06-08-06 10:25

Mit abonnement på Norton Antivirus udløber snart, og jeg er begyndt at se mig omkring efter et (gratis) alternativ.
Jeg har hørt om bl. a. Panda og AVG
Er de begge gratis ?, og er der andre ?
Hvilket er bedst ?
Jeg ved godt, at det er et næsten religøst spørgsmål, men alligevel !
Evt. links modtages med taknemmelighed.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-06 10:33

Jeg ville vælge AVG Free Edition. Det er flere gange blevet testet og har vundet over bla Norton

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-06 10:34
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-06 10:36

Virus 112 har lavet en test af gratis antivirus, prøv at læse den: http://www.virus112.com/dk/news/antivirus_programmer/gratis_antivirus_kan_det_betale_sig.html
fra tippet: http://www.kandu.dk/Tip14209.aspx

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 06-08-06 10:41

Hej

Hvis du har TDC Bredbånd kan jeg varmt anbefale deres sikkerheds pakke (Norman)
Den koster 10 kr. om mdr. Det er jo næsten gratis.
Den kan godt virke lidt uoverskuelig i starten (men hvilken SW gør ikke det
Men man er hurtig inde i den og supporten er i top.
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-08-06 10:43

-> k_m_s
Jeg jeg har ikke TDC bredbånd, såh de' .......

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-06 10:46

hvis det skal være gratis vil jeg anbefale dig avast der har den fordel at den stopper vira før de når browseren

http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#avast

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-08-06 11:09

k_m_s
Den sidste opkrævning jeg fik
på Norman var på 20.- pr mnd
Hvorfor jeg har sagt det op.
Du kan får det for 7.- pr mnd her
https://www.portalbank.dk/sparhim/Nyheder/beskyt_pc/Beskyt%20din%20pc.article

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-08-06 11:11

k_m_s
Den sidste opkrævning jeg fik
på Norman var på 20.- pr mnd
Hvorfor jeg har sagt det op.
Du kan får det for 7.- pr mnd her
https://www.portalbank.dk/sparhim/Nyheder/beskyt_pc/Beskyt%20din%20pc.article

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-08-06 11:12

Ups.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-06 13:12

Jeg bruger en kombination Af AVG Free som antivirusprogram, Zonelabs Zonealarm Free som fireWall, og så kører jeg jævnligt Ad-Aware for at fjerne spywarte. Kombinationene af disse 3 programmer har jeg brug i nu snart 6 år, og har aldrig haft problemer. Zonealarm kan godt være lidt vanskelig at få indstillet første gang, men giver til gengæld god kontrol med hvad der får lov til at komme ind og ud på Computeren.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-08-06 13:43

Tak for svaret Brassovitski.
Jeg trot jeg vil gøre som du, idet jeg allerede har ZoneAlarm og AdAware installereret.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-08-06 14:58

Fint nok. Det kan faktisk godt svare sig at betale for Ad-Aware plus, så får man Ad-Watch online overvågning/popup stop med.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-08-06 17:44

-> Brassovitski

Jeg har nu fulgt dit råd og fjernet NAV, installeret AVG og det gik uden problemer.
Der er imidlertid een ting, jeg ikke kan finde ud af:
ZoneAlarm hævder, at den ikke kan se noget kørende Antivirusprogram.
Hvordan fortæller man ZoneAlarm dette ?
og er det overhovedet nødvendigt ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-08-06 19:11

Hej
Har du installeret Zonealarm efter AVG. Det tror jeg faktisk er nødvendig. Hvis jeg husker rigtig er der et sted i installations/konfigurations-forløbet, hvor der spørges om du bruger et antivirusprogram. Husk nor Zonealarm starter første gang skal du sætte bolle over Free versionen, ellers starter der blor en trialperiode på købeversionen.
Jeg har lige checket min Zonealarm igennem, og synes ikke jeg kan finde noget sted der står noget om antivirusprogram. Men jeg mener at kunne huske der er oplysninger på AVG's hjemmeside om hvordan fireweallen skal indstilles i forbindelse med brug af AVG. Husk iøvrigt også at slå Windows's indbyggede firewall fra, ellers kan den godt drille.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 06-08-06 21:10

Hej Sofus.
Undskyld ventetiden, jeg så først dit indlæg til mig nu.

Ja det har du ret i, de har hævet det til 20 kr. Jeg må lige kikke lidt på dit link, tak

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-08-06 21:50

-> Brassovitski
Har lige prøvet at afinstallere ZoneAlarm og så installere den efter at AVG er blevey installeret.
Der er imidlertid ingen forskel: ZoneAlarm siger stadigvæk, at der ikke er noget antivirusprogram kørende.
Det kan ses, hvis du ikolonnen ude til venstre klikker på Antivirus Monotoring.

Smukke_ole

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-08-06 22:03

OK! Jeg har lige checket min Zonealarm. Det eneste der er på siden Antivirus Monitoring, ved mig er en bolle i On og så et ikon til højre der viser et sølv skjold med en sort cirkel med et grøn lyn foran.
Resten nedaf er tomme, så min Zonealarm kan heller ikke detektere AVG, Men det virker alligevel.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-08-06 22:06

Klik lig epå HELP i øverste højre hjørne, når du står i Antivirus Monitoring, der står faktisk en ret fin forklaring, hvad funktionen gør, eller rettere sagt i dette tilfælde ikke gør.