/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ændring af lydfilformat
Fra : bjarnebr
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 06-08-06 00:48

Jeg har modtaget en lydfil der er i format MPEG, hvordan kan jeg ændre den til enten wav eller mid.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-08-06 00:53

Jeg er lige pludseligt blevet i tvivl om det er rigtigt som jeg skrev i mit spørgsmål for filen hedder mp3, men når jeg går ind i egenskaber står der MPEG, så hvilket for mat er den?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-06 00:58

CDex er et gratis program, som ud over at rippe CDer også kan konvetere lydfiler til blandt andet waw, men vær opmærksom på at kvaliteten der er komprimeret ikke kan genskabes, læs om og hent CDex her: http://sourceforge.net/projects/cdexos/
hvorfor vil du have mpeg til waw ? Er det for at brænde en lyd CD ? De fleste brænder programmer har mulighed for at vælge lyd eller audio CD, du behøver ikke konvetere først

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-06 01:06

Du kan konvertere MPEG formatet til *.wav med dette lille gratis program: http://www.pgstar.com/cdextractor/index.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 01:15

mp3=MPEG-1
MPEG er mp3,når det er en lyd fil.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 01:21

og
MPEG Layer-3 Audio Codec(Frauhofer<udvikler.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 01:21

MPEG Layer-2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 01:27
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 01:30
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-06 01:37

Manse9933 har du aldrig brugt CDex ? den kan hvad der efterlyses

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 01:45

jo det har jeg,udemærket program,men det røg ud på et tidspunkt,fordi jeg ikke vil have andet end 320kbit mp3 og
ACC
på min pc,wav og andre lyd fil formater er blever smidt ud af min kiosk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 01:54

den kan hvad der efterlyses>
Det er der mange andre programmer der kan

Manse høj kvalitets mp3-ACC audiofil nørd9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 01:55

h

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-06 09:05

Manse9933 ->

Du er garanteret en purist type der har alle lydfiler liggende i *.au format

bjarnebr -> Programmet jeg henviste til kan:

1.) 'Rippe' filer fra en almindelig CD i enten *.wav eller *.mp3 (mpeg) format.
2.) Konvertere filer begge veje *.vaw <-> *.mp3

Muligvis har det ikke så mange faciliteter, som findes i andre lydkonverteringsprogrammer:

a.) http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydkonvertering
b.) http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=mp3

...men det er nemt at bruge og kan konvertere uden 'dikkedarer' med et enkelt museklik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-06 09:10

...eller hedder det: Musseklik? ...eller måske: Musklik?

Det må jeg hellere spørge 'de kloge' om !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-08-06 09:14

Hej alle sammen
Grunden til at jeg vil konvertere min lydfil er at min PDAtelefon kun kan afspille ringetoner i wav eller MID format.
Nu vil jeg afprøve de forskellige forslag som i har foreslået, og så tage stilling til hvilket forslag der er bedst og hvem der skal have mine point.
mvh
Bjarnebr

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-08-06 09:37

Tak for svaret molokyle.
Og til alle jer andre: Jeg har givet point til MOLOKYLE fordi hans forslag henviser til en DANSK hjemmeside, og jeg er ikke særligt god til fremmedsprog.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-06 09:52

Velbekomme og tak bjarnebr

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 10:01

aac <molo