/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Byggematerialer fra udlandet ?
Fra : Rodrigo
Vist : 5966 gange
50 point
Dato : 22-12-02 15:19

Hej !

Jeg skal til bygge helt om i et gammel hus / nyt hus... Og skal til at købe byggematerialer for 8-900.000 kr. Så jeg tænkte på om der var nogen som ved hvor i Polen, Tyskland eller ? hvor der kan betale sig at købe, og evt. let gøre bestillinger direkte via. net.

Evt. nogen der har erfaringe med at købe fra udlandet. og hvor meget man kan spare...

Go' jul...
Rigo

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-02 18:53

Hej Rodrigo

Du kan sikkert få dine byggematerialer betydeligt billigere i de tidligere østeuropæiske lande.
Forhør dig på fx den polske ambassade om prisniveauet og om hvordan du videre skal forholde dig.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 16:35

> Evt. nogen der har erfaringe med at købe fra udlandet. og hvor meget man
> kan spare...
>
Jeg har selv tænkt mig at bruge Knoff Dach i Tyskland
http://www.knoff-dach.de, når jeg skal have lagt nyt tag på.

Prismæssigt skulle det ligge lige omkring det halve af noget lignende
herhjemme.

Frank

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 19:47

"Rodrigo" <Rodrigo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GQjN9.11556$Hl6.1286919@news010.worldonline.dk...
> Hej !
>
> Jeg skal til bygge helt om i et gammel hus / nyt hus... Og skal til at
> købe byggematerialer for 8-900.000 kr. Så jeg tænkte på om der var nogen
> som ved hvor i Polen, Tyskland eller ? hvor der kan betale sig at købe,
> og evt. let gøre bestillinger direkte via. net.

Husk at være opmærksom på at de måske har andre dimensioner end her i Dk.
F.eks kan en taglægte have andre mål end her. Det kan måske have indflydelse
på om man får et lovligt byggeri.

jeg vil lige tilføje at det ikke er noget jeg har forstand på men kun har
hørt andre snakke om.

MVH Niels

Kommentar
Fra : jkrist

Dato : 25-12-02 17:27

Hej

Da Polen endnu ikke er et EU-land skal du betale dansk moms og told for de varer du tager med
til Danmark. Den polske moms på byggevarer er i øvrigt 22%. De fleste og bedste byggemarkeder
i Polen er tyske eller franske kædevirksomheder. Og her er der ikke meget og spare i forhold til
Tyskland, hvor momsen jo i øvrigt kun er 16-18% og hvorfra du jo kan tage alle de byggematerialer
med hjem du kan slæbe uden afgifter i kraft af EU-medlemskabet.

Hvis man skal have billige ting i Polen, så skal man finde noget der er fremstillet lokalt og gerne
direkte fra fabrikken og det kan være lidt besværligt og der er jo stadig problematikken med moms og told og
andre problemer du uundgåeligt vil løbe ind i ved grænsen.

Mit råd ville være at købe i Tyskland, men du kan ikke bestille de over internet og få det leveret i DK. For hvis
et firma i EU sælger varer for mere end omkring 250.000 til et andet EU-land, så skal der afregnes moms efter
køberens hjemlands love. Du kan f.eks. se at Amazon er nødt til at opkræve dansk moms, mens en lille boghandel
ikke har så stor en omsætning og derfor kan sælge med hjemlandets billigere moms. Så du må nok selv ned og hente
dine materialer.

MVH

Jacob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 11:39

"Rodrigo" <Rodrigo.news@kandu.dk> wrote in message news:<GQjN9.11556$Hl6.1286919@news010.worldonline.dk>...
> Hej !
>
> Jeg skal til bygge helt om i et gammel hus / nyt hus... Og skal til at
> købe byggematerialer for 8-900.000 kr. Så jeg tænkte på om der var nogen
> som ved hvor i Polen, Tyskland eller ? hvor der kan betale sig at købe,
> og evt. let gøre bestillinger direkte via. net.
>
> Evt. nogen der har erfaringe med at købe fra udlandet. og hvor meget man
> kan spare...
>
> Go' jul...
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 12:09

"Rodrigo" <Rodrigo.news@kandu.dk> wrote in message news:<GQjN9.11556$Hl6.1286919@news010.worldonline.dk>...
> Hej !
>
> Jeg skal til bygge helt om i et gammel hus / nyt hus... Og skal til at
> købe byggematerialer for 8-900.000 kr. Så jeg tænkte på om der var nogen
> som ved hvor i Polen, Tyskland eller ? hvor der kan betale sig at købe,
> og evt. let gøre bestillinger direkte via. net.
>
> Evt. nogen der har erfaringe med at købe fra udlandet. og hvor meget man
> kan spare...
>
> Go' jul...
> Rigo

Hej Rodrigo og godt nytår

Måske kan jeg hjælpe dig. Jeg har indkøbt materialer i udlandet, og en
reel besparelse på 15/17% er ikke urealistisk på et samlet køb,for dig
svarer det til ca. 120/150.000,00 Kr. Det kræver dog en god
planlægning af selve byggeriet og leverancerne. Du skal også vide at
de fleste leverandører i udlandet vil kræve betaling før levering,
eller betalings garanti i en aller anden form, generelt er det ikke
let at handle i udlandet, men du er velkommen til at kontakte mig for
en snak.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 12:59

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote in message news:<3e060f91$0$154$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> "Rodrigo" <Rodrigo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:GQjN9.11556$Hl6.1286919@news010.worldonline.dk...
> > Hej !
> >
> > Jeg skal til bygge helt om i et gammel hus / nyt hus... Og skal til at
> > købe byggematerialer for 8-900.000 kr. Så jeg tænkte på om der var nogen
> > som ved hvor i Polen, Tyskland eller ? hvor der kan betale sig at købe,
> > og evt. let gøre bestillinger direkte via. net.
>
Hej Rodrigo og godt nytår

Måske kan jeg hjælpe dig. Jeg har indkøbt materialer i udlandet, og en
reel besparelse på 15/17% er ikke urealistisk på et samlet køb,for dig
svarer det til ca. 120/150.000,00 Kr. Det kræver dog en god
planlægning af selve byggeriet og leverancerne. Du skal også vide at
de fleste leverandører i udlandet vil kræve betaling før levering,
eller betalings garanti i en aller anden form, generelt er det ikke
let at handle i udlandet, men du er velkommen til at kontakte mig for
en snak.
MVH. John

Kommentar
Fra : Jens_Kirk

Dato : 29-01-03 22:27

Hvis besparelsen KUN er 15 - 17 % kan du sikkert uden problemer få de samme lave priser hos mange danske leverandører. Lav en eller flere ramme aftaler få en generel rabat, en kredit på 60 dage og du kan langt lettere lige hente det du mangler. Men det bedste er jo hvis du kan lave en nogenlunde materiale liste og så få et tilbud på en generel aftale hos nogle rimeligt lokale leverandører, Og lav ellers nogle "bundter" af materialer og indhent tilbud på leverancerne fra nogle forskellige .. Jeg har selv gjort tilsvarende ved bygning af garage, materialer for 60.000 + Kvalitets plankegulv for 40.000 til huset og så lidt vvs amaturer for 10.000 ( listepris på jernhandlen ca 16.000 ) osv.

Venligst Jens

Kommentar
Fra : brianbent

Dato : 03-08-03 14:31

jeg plejer at gøre følgende: finder det bedste tilbud jeg kan finde på nettet eller igennem annoncer i den blå avis, det sidste er det bedste da byggemarkedernes hjemmesider næsten aldrig har priser. derefter henvender jeg mig i den lokale tømmerhandel og spørger om de kan gøre det billigere, det kan de altid, der er god avance på byggematrialer i dk. som hovedregel kan man altid få 15% på matrialer. ved stort indkøb 25%

Kommentar
Fra : brianbent

Dato : 04-08-03 16:46

jeg kan tilføje at ting som kobbertagrender og tegl, kan købes meget billigt i holland.

Kommentar
Fra : Granitperker

Dato : 30-10-03 16:09

Hej.
Jeg har efterhånden hørt mange gange, at i Sverige sparer man penge. Det er alt ligefra isolering til forskellig slags træ. Men jeg har ikke erfaringer angående bestilling på nettet.

Med venlig hilsen Bornholmer Martin.

Kommentar
Fra : senior50

Dato : 21-03-04 11:44

Bahr i Tyskland leverer i Danmark. Betaling sker efter levering.
prøv på www.Bahr.de

mvh. Niels

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 30-05-04 20:31

Hvis jeg var dig ville jeg lade fremstille en varespecifikation så du præcis ved hvilke behov du har, herefter vil jeg besøge min normale handelsforbindelse ( BYGGECENTER ect ) de vil sikkert give en stor rabat. Med et polst firma render du uden tvivl ind i et stort problem:
LEVERINGSSIKKERHEDEN - LEVERINGSTIDEN - KOMMUNIKATIONEN-KVALITETEN osv

Kommentar
Fra : AkademiskArkitekt

Dato : 04-01-05 16:44

Mit råd er, at du kontakter Polens handelsdelegation, får konkrete adresser, der evt. taler tysk eller engelsk. Da kontakter disse og søger samarbejdsmuligheder, betaling osv. belyst. Dernæst får du tegnet huset i Danmark, får det godkendt af bygningsmyndigheden med skriftlig byggetilladelse.

Derpå kontakter du igen den valgte leverandør og giver ham alle specifikationer via en advokat, der kan klare polsk.

Når huset står færdigt - så kan du betale - efter en certificeret bygningsrådgiver har godkebdt det.

MEN HUSK IKKE EN REDE KRONE FØR DU HAR ET STÅENDE GODKENDT BYGGERI.
Kontrakten har advikaten lavet og alle underskrevet den.

Du kan så vælge, hvor meget du selv vil lave. Mit råd er - intet! Så kan der nemlig opstå tvivl om hvis skyld det er.

Husk at det skal fremgå af kontakten at det er dansk lov der gælder og alle tvivlsspørgsmål skal løses ved dansk voldgift.

God fornøjelse!

PS - eller hvad man ikke gider ha´i fødderne, må man ha i hovedet?

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 05-03-05 19:17

hej rodrigo .Jeg har ingen viden om hvor man køber biligst ,men .Min søn har i2004. bygget om for ca samme beløb som du omtaler ,nyt tag ,spær som vi selv bankede sammen, +alverdens andre ting, +ca 250m2 blankglaseret tegl til et nedlagt landbrug nær ålborg .Han fik priser fra alverdens steder, men endete med at få det hele leveret fra en stor lokal tømmerhandel .
tømmerhandlen kunne levere det hele til under prisen fra både her og der .Og hvad så ,når du har fået priserne fra hvor det er absolut biligst ,ja så kunne du jo lige prøve den lokale ,eller lidt længere væk.En skam i ikke kan få kontakt med hinaden.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 05-03-05 19:23

Det er først nu jegh har læst jens -kirks 'svar jeg er overbevist om at han har ret .

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 06-03-05 00:45

Ta det helt roligt, vi snyder dig ikke. du kan ganske roligt gå ind på EN RIGTIG TØMMERHANDEL og bede om et tilbud,når mængden er tilpas stor er det meget fair at du skal ha varerne til en rigtig pris. og så taler vi oven i købet dansk NB. i indhentningen af tilbud er det vigtigt også for tilbudsgivererne at vide den præcise specifikation for det søgte fordi hvis du modtager tilbud med divergerende kvalitet/mængde får du svært ved at sammenligne tilbuddene..

Kommentar
Fra : ACPR

Dato : 26-06-05 14:11

Hvad er årsagen til at flere grene på et blommetræ har smalle blade?
Hej ACPR

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 27-06-05 17:31

hej Niels, er du sikker på at de sælger tømmer, døre og vinduer og tag mv..Jeg har være inde på Deres hjemmeside, men der var der ikke nolge af delene, men selvfølgelig kunne jeg jo sende dem en forespørgsel.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 11-07-05 15:40

Jeg tror Rodrigo lige skal ta den helt roligt. Da spørgsmålet blev stillet var Polen ikke i EU, men i Tyrkiet er der billige materialer, og de er nok medlem af EU inden Rodrigo lige får svaret og købt sine materialer.