/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dioder
Fra : maxikurt
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 05-08-06 21:43

hej er der nogen der har en vejledning til hvordan man monterer modstande på dioder i løs vægt så man kan montere ledninger og sætte dem i bilen.
ved godt man kan købe dem med ledninger hos www.dioder.dk men det vil nok bære en del billiger selv at lodde det sammen.
gerne en form for diagram man kan montere dem med afbryder kontakt.

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-06 08:00

Her har du opskriften:
www.brinck.dk/lysdioder.asp
Nilsg

Godkendelse af svar
Fra : maxikurt

Dato : 06-08-06 22:35

Tak for svaret nilsg. så kan jeg komme vidre

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 29-08-06 18:44

Mine erfaringer med det projekt:
Sørg for at ledningerne/benene på dioderne bøjes ret mange gange - eller sidder hvor de kan bevæges - for så er der stor risiko for at de knækker. Jeg håber/forestiller mig at de færdigmonterede er bedre på dette punkt, men ved det ikke.

Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 29-08-06 18:49

Og ja - der skal selvfølgeligt stå "IKKE bøjes ret mange gange..."!