/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til køb af ny PC
Fra : ulrik28
Vist : 532 gange
80 point
Dato : 05-08-06 21:23

Hej

Jeg skal ha' mig en ny PC.
Den skal bruges til til lidt af hvert, men den SKAL klare alle spil også lidt ud i fremtiden. Dvs. nem at opgradere.

Jeg har set på denne:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=161571
som ser fed ud. Lækkert GF kort.

Dog er jeg lidt i tvivl om hvad AM2 er?

Er der andre forslag til købet?
Og er det et godt køb?

Jeg samler ikke selv.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-08-06 21:26

Hejsa

Du kan kugge og samle selv på

www.shg.dk

eller hvor jeg selv handler, og få personlig rådgivning

www.inkotek.dk

Hilsen

Henrik

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 80 point
Dato : 05-08-06 23:31

AM2 er den nye cpu socket til AMD processorer så på den måde er den fremtidssikker da alle nye AMD cpu'er vil blive fremstillet så de kan passe i AM2.

chipsættet fra nvidia understøtter ddr2 og SLI så osse på den front er den rimelig fremtidsikker!

Grafikkortet er rent overkill hvis man kører med fladskærm (med mindre det er en 24" )ellers er det skam næsten state of the art idag, så der går nok osse lidt tid før det er forældet!

Spørgsmålet er om PC'en er så mange penge værd! Om et par måneder kan du nok få den til 7000 kr.

Intel er jo på trapperne med Core2 duo processoren der efter de test jeg har set yder langt mere end AMD gør nu!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-08-06 00:05

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=1493

Den er noget billigere end den du har fundet, men du skal juske at justere grafikkort, så det bliver er 5900 gtx, og husk lige strømforsygning.

Den kommer til at koste lidt under 10 k, men su sparer en del i forhold til den du har fundet.

Den her har også 2 gb ram, men jeg læste lige at du synes den anden så (FED UD), og det kan man jo ikke lige sige om den her.

Men der er jo forskel om man går efter udsende eller det inden i

Kommentar
Fra : ulrik28

Dato : 06-08-06 07:59

Tak for kommentarerne

Tedd:
Jeg tror også der går et par måneder inden jeg køber og det kan godt se udt til at butikken jeg linker til ikke har fået opdateret priserne på deres website.

Iøvrigt er der jo næsten altid noget på trapperne som yder bedre. Det vil der også være når core2 duo kommer frem

Dayworker26:
Dit link ser interessant ud. Umiddelbart ser det ud til at man får noget mere for pengene.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-08-06 13:31

ja, men man kan med garanti få noget bedre hvis man bare venter en måned, men man kan blive ved med at vente, for der kommer altid nyt, og priserne falder hele tiden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-06 13:38

Det er helt korrekt! Men lige nu er der nye cpu og cpusockets, altså en væsenlig ændring der vil få betydning for fremtidige opgraderinger! Hvis man hører til typen der skifter sin PC hver 3 år eller hurtigere vil der osse være en gevinst ved at vente! Forhandlerne vil brænde inde med deres "gamle" PC'er så der vil komme et udsalg af disse og der vil være mange penge at spare. En "gammel" pc vil jo sagtens kunne holde i 3 år fra nu!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-06 15:22
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-06 15:23
Godkendelse af svar
Fra : ulrik28

Dato : 08-08-06 16:45

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : ulrik28

Dato : 08-08-06 16:48

Tak for alle indlæggene.

Sjovt nok opdaterede Zitech deres hardware samt priser igår. Som i kan se er den fra Zitech ikke blevet mindre interessant:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=161613

Overkill gf kort som min 957mb samsung skærm sikkert ikke kan udnytte, men det kan sikkert klare de fleste spil et stykke ud i fremtiden.

Kommentar
Fra : Fijala