/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
disk problem
Fra : Koenkarla
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 05-08-06 16:58

Jeg har en 80GB seagate disk, som jeg ikke kan bruge da den siger jeg skal formatere den. Problemet er at Mig og min kæreste har fyldt den med billeder af vores børn, så det vil vi da helst undgå. Er der ikke en af jer der kender et program der kan hente dataen eller på en anden måde??

Under XP Diskhåndtering siger den at alt er i orden, men i filsystem står der ikke noget.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-06 17:03

Prøv at kigge på HD med denne diskette.
Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Stopper den ved A:\> så skriv pm og tryk enter
Bagefter skal du kigge på den HD med programmet Pc-inspektor

Men først kikke med den diskette.................kun kigge. og så EXIT
fortæl hvad den siger om partitionen

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 05-08-06 17:13

Her er programmet som muligvis kan gendanne dine billeder.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/download.htm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-08-06 17:29

Formater disken og brug dette.
Der er ikke mange programmer, der kan hente data,
fra en RAW disk, den skal formateres først.
http://www.oo-software.com/en/products/oodiskrecovery/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-08-06 17:40
Godkendelse af svar
Fra : Koenkarla

Dato : 05-08-06 19:58

Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak jeg kan ikke sige dig med ord hvor glad jeg er lige nu over at se alle mine billeder af mine to børn igen.... endnu engang mange tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-06 20:05

Selv tak - det varmer....................når noget virker.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 06-08-06 11:00

Sofus.. - Første regel i datarecovery er - skriv ikke til disken !!
Derfor ikke noget med at køre det ene og det andet, der skriver til disken.
Alt hvad der skriver til disken forringer chancerne for at genskabe alt.
Det gælder også f.eks scandisk og diverse norton produkter.

Convar's gratis programmer file recovery og smartrecovery er rigtigt gode - De stopper også hvis der er fejl, der gør at man ikke selv bør gå videre med forsøget.

oodiskrecovery ville også kunne redde data og billeder, og ville også kunne gøre det uden at formatere først.
RAW problemet kommer som oftest når man geninstallerer en Windows OEM version og ikke først har fjernet alle andre diske fra maskinen end den disk styresystemet skal tilsluttes på. Det gælder både slaver, sekundære og USB/FW tilsluttede diske.

Hvis man har partitioneret sin eneste harddisk og har datapartitioner, skal de først flyttes til en anden disk, som så ikke må være tilsluttet under geninstalleringen.