/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vakum problemer!!
Fra : Holst-Hansen
Vist : 348 gange
300 point
Dato : 05-08-06 13:48

Ang min cpi popcorn euro2 har jeg nu skiftet benzin hane og tændrør, men den vil stadigvæk ikke rigtig starte, kan det skyldes at den ikke laver vakum nok til at kunne "aktivere" benzin hanen. Den har kun kørt 4500 km. Er det på tide at skifte stempel ringe og eller et nyt komplet stempel ?. Eller kan der være noget andet galt med den, der er iøvrigt fin gnist på det nye tændrør.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 310 point
Dato : 05-08-06 14:12

Hvis den ikke giver en sjat benzin ud gennem benzinslangen (Når den er taget af et af stederne), hvergang den kickstartes, så mangles der vaccum. Det er ret usansynlig at den er slidt i motoren, og at der er knækket en stempeltring.
Det mest sandsynlige er at den er utæt ved pakningen mellem krumtaphus og cylinder, eller at membranen mellem karburator og krumtaphus, skal have nye membranplader.
Membranen kontrolleres ved at fjerne den og puste suge i den, man skal kunne puste men ikke suge.
Men er der ikke stadig garanti på knallerten?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 05-08-06 15:31

Tak for svaret pallebhansen.
Ang garentien så tror jeg den er bortfaldet da ham der havde den før mig ikke var til service med den de 2 første gange og jeg har hellere ikke været afsted med den

Det virker bare underligt at den lige pludselig ikke vil starte jeg har kørt på den i næsten 1 år uden nogen som helst form for problemer så står den stille 1mdr og nu vil den overhovedet ikke starte!!

Jeg vil da kigge nærmere på pakningen og evt også den membran før jeg skifter stempel/ringe det virker også underligt at de ikke skulle holde bedre. Mange tak for dine svar indtil videre der kommer sikkert flere spørgsmål. Håber du vil kunne svare på dem også.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-06 18:44

Selv tak.
Du er nødt til at gå systematisk frem.
1. Kommer der benzin ud af benzinhanen?
2. Hvis det kommer, er strålespidsen i bunden af karburatoren nok stoppet.
3. Hvis det ikke kommer, og kun kommer når du suger i vaccumslangen, så mangles vaccum, og du skal se på membran, pakninger mm
VH Palle Hansen