/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad hedder denne opfindelse?!
Fra : TheOsirisDK
Vist : 3167 gange
25 point
Dato : 04-08-06 22:56

Jeg ved ikke hvad det hedder, hvor man skal lede efter det eller om nogen over hoved har opfundet det.

En illumineret glasplade.

Jeg tegner meget (anime) og farvelægger i photoshop. Jeg har ingen tablet (istedet for mus) så jeg bliver nød til at tegne over i hånded med en kugle pen ud fra den originale tegning lavet med blyant.
Altså den originale tegning nederst og nyt papir ovenpå. Dette er for tiden kun muligt foran et vindu hvilken er håbløst ukomfortabelt.

Så hvad jeg mangler er en form for glas plade der kan lyse papirert op nede fra så jeg kan tegne det op. Hvor finder jeg sådan en opfindelse?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-08-06 23:09

Det er bare et lysbord
Bruges også til Foto
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-08-06 23:10

Foto forretninger, kontorforsyning med artikler til tegnestuer og trykkerrier.
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 35 point
Dato : 04-08-06 23:11
Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 04-08-06 23:50

Men jeg vil nok sige at i stedet for at investere i et lysbord, så er der da mere ræson i at købe en tablet/digitizer. Den er da nemmere at bruge mener jeg.
Hilsen Líllian

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 05-08-06 00:13

Hejsa

Lav det selv du tager et par pærer noget træ til ramme og et styk plesiglas plade
Har selv lavet en ved ikke om jeg har den merer den brugte jeg også til at tegne efter og lysbilleder
Held og lykke med det.

lav selv i foretninger er det for dyrt

Hilsen orpe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-06 00:49

2 stk lysrør med sokkel
ned i en kasse med huller i siden
opal-glasplade eller en hvid plexiglasplade oven på

En frisk gør det selv mand kan hjælpe dig med at lave den.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-08-06 07:22

En mulighed kunne også være at tegne på gennemsigtigt papir. Transparent papir fås i både A4 og A3. Hvis stregen synes en smule svag eller utydelig, kan den gøres mere tydelig ved at lægge arket i en gul plastlomme inden kopiering/scanning.

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 05-08-06 09:33

"Lysbord", never wouldve thought of that... men jeg tror bare jeg forsøger mig med mine sjøld kunstskaber... (1000 kr for en glas plade med en pære under?!)

anyway - wibbi - du siger en tablet er et bedre køb. Jeg ville gerne tro dig men de er ikke just biliigere og hvis jeg finder ud af det ikke er noget for mig er det lidt spild. Min bedste erfaring med dem er de der som postfolkne kommer med jeg skal skrive under på efter at have modtaget en pakke, ikke just en success.

Balcanard - jeg bruger også det der transperante papir (brugte vi også da jeg var i praktik på en tegnestue) men jeg syntes bare det føles anderledens at tegne på.