/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lukke computeren
Fra : koko3
Vist : 1259 gange
140 point
Dato : 04-08-06 22:37

Heyy..

Sidder med et rimeligt stort problem.
Når jeg vil slukke min pc, går den fast når der står "lukker computeren".

Jeg har haft problemet før, men der geninstallerede jeg windows for at fjerne problemet.

Hmmm. Jeg er blevet rådet til at poste en hijackthis log, så her er den:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:02:57, on 04-08-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Program Files\NavNT\defwatch.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaantmon.exe
C:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSVR.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel(R) Quick Resume Technology\ELService.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\DOCUME~1\AnD\LOCALS~1\Temp\clclean.0001
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Dell Wireless\PRISMCFG.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Program Files\Hijack\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MBMon] Rundll32 CTMBHA.DLL,MBMon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\isuspm.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Program Files\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKCU\..\Run: [SetDefaultMIDI] MIDIDef.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LoadWatcher] Test
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Wireless USB 2.0 WLAN Card Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\npjpi150_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\npjpi150_03.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\system32\NavLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: PRISMAPI.DLL - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PRISMAPI.DLL
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\Program Files\NavNT\defwatch.exe
O23 - Service: Intel® Quick Resume Technology Drivers (ELService) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel(R) Quick Resume Technology\ELService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMon) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaantmon.exe
O23 - Service: LckFldService - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\Program Files\NavNT\rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PRISMSVC - Conexant Systems, Inc. - C:\WINDOWS\system32\PRISMSVC.EXE

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-08-06 23:24

Din log er ren.

Jeg kan se at dit antivirus formentlig ikke er startet. Har du fået fejlmeldinger fra det, eller andre programmer ?

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 04-08-06 23:27

Har slået mit Antivirus program fra fordi jeg har fået af vide at det måske var skyld i at pc'en ikke vil slukke.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 04-08-06 23:47

Kan det ikke være at der er noget andet der gør at min pc ikke slukker normalt??

Forresten jeg var lige inde og kigge i min logbog og jeg kan se at hver gang jeg tænder pc'en er der en advarsel under IntelDH.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-08-06 08:11

APM i strømstyring skal være aktiv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-08-06 10:05

Problemet er netop at du har slået dit Antivirusprogram fra. Har du Ad-Aware installeret så kør den.

Se lige dette link på Lavasofts supportforum: http://www.lavasoftsupport.com/lofiversion/index.php/t355.html

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 05-08-06 10:10

du skal bare køre en systemscan(Registry scan) der sletter alle de filer der ikke kan bruges(Filer der ligger i systemet men er beskadigede eller unødvendige for at systemet kører).
Scannereren kan hentes her: http://www.download.com/Registry-Cleaner/3000-2094_4-10503633.html?tag=lst-0-7 (siden er lovlig da man kun kan downloade demoer eller trials.)
MVH. Chrazqx

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 05-08-06 10:12

Jeg bruger denne cleaner: http://www.download.com/Abexo-Registry-Cleaner/3000-2086_4-10434232.html?tag=lst-0-4 som er mindst lige så god. håber det virker Chrazqx

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 05-08-06 12:38

Alle de ting har jeg prøvet, men problemet er der stadig.

Under IntelDH i logboen er der en advarsel for hver gang jeg tænder pc'en.
advarsel: "Error calling OSB Method.."

Jeg tror at det er fejlen.. plss hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 12:58

det har tilsyneladende noget at gør med Intel ViiV (Quick Resume Technology Drivers) - jeg har søgt men kan ikke umiddelbart finde noget om det .

Har du nogen fejl /advarsler i enhedhåndtering eller systemoplysninger ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 13:01

ps.. det med antivirus programmer drejer sig - i sin tid om norton - tror ikke det er aktuelt mere

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-06 13:16

Har du været inde på Dell´s hjemmeside, og se om der er driveropdateringer til maskinen ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-08-06 13:26

Hejsa

lyder som om, du har en USB enhed tilsluttet, (extra kortlæser mv.)
i mange tilfælde skal den tages fra før computeren lukkes.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 05-08-06 13:44

Yep det er Norton.
Prøver lige at se efter driveropdateringer på dells side.
Forresten tak for den hurtige hjælp-

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 07-08-06 01:37

Fik Selv løst problemet.

Jeg gik tilbage i systemgendannelse og fandt en usigneret driver installation, som jeg tror var skyld i problemet. Nu vil den slukke :d heh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-06 14:49

Fedt nok at den nu igen kører.

Du er vel nødt til at uddele nogle point alligevel. Der var da trods alt en del hjælp undervejs

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 140 point
Dato : 07-08-06 15:41

Tjaeh, vi fik vist sporet dig ind på, at det nok var et driverproblem

Godkendelse af svar
Fra : koko3

Dato : 07-08-06 22:13

Tak for den hurtige hjælp.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-08-06 23:16

Velbekomme , og tak for point