/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Erfaringer med Roomba SE???
Fra : dortehou
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 04-08-06 21:43

Er der nogle kandu´er der har erfaringer med robotstøvsuger Roomba SE.? Den er jo til en pris der er til at komme i nærheden af - men er den noget værd?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-06 21:52

Ingen robotstøvsuger er hvad de lover.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 04-08-06 21:55

Hej Teil

Netop derfor håber jeg at der er nogle brugere her der kan fortælle lidt om den. Hvis jeg bare går efter hvad forhandlerne siger, så ville jeg ikke just være den hurtigste knallert på havnen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-06 08:30

Det jeg mener. - De duer ikke til meget.
Køb ikke.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-08-06 10:33

Det er næsten lige som en bil fra 1920.

Det er skideskægt at eje en, men ikke til megen nytte

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-06 22:49

Vi købte en Roomba SE i foråret:
Den er blevet vores nye familiemedlem "Robbi"... en han. Han støvsuger ca. hver 3. nat i kontor og stue, hvor der er tæppe på gulvet. Resten af områderne tager han om dagen efter behov, når vi ikke er i rummet. Vi har aldrig haft det så rent før. Tæppet ser pludselig næsten nyt ud.

Den 25 år gamle Miele har vi dog stadig til særlige opgaver som f.eks. bilen og edderkoppespind.
Det vi har kikket efter er vægt, støjniveau, mobilitet og pris på poserne. Jeg har problemer med nakken og skal helst undgå tunge løft og vridning af kroppen. Så jeg gik efter en lille let sag, der selvfølgelig også skulle kunne suge effektiv. Vi bor og har firma på samme adresse, en firlænget gård. Robbi klarer det hele uden at "brokke" sig!.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-08-06 10:32

LA5

Det var dog herligt !!! - og helt fint med andre erfaringer her.

Til grund for min udtalelse ligger erfaring med denne maskine i rum med tæpper med forskellig luvlængde.
Kontorlandskaber med væg-til-væg-tæpper er åbenbart en anden sag.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 07-08-06 10:02

Jeg har lige bestilt sådan en og venter spændt på at modtage den - når den kommer vil jeg lige sende jer en kommentar. Håber at den er god.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 08-08-06 08:49

LA5 - det lyder godt. Prisen er jo overkommelig - så hvis i er tilfredse med den, må jeg nok hellere investere i en.

SYSCH - jeg venter spændt på at høre fra dig.

Godkendelse af svar
Fra : dortehou

Dato : 08-08-06 08:50

Tak for svaret LA5.
Du var først ude med et brugbart svar, så her er poængerne.

Ha en god dag

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 08-08-06 09:04

Tak for det, dortehou!
God fornøjelse med det... hvis du køber den...

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 08-08-06 09:54

Hej - fik den igår og har haft den til opladning og en kørsel inat - og jeg har ikke hørt den.

Ligenu kører den rundt her i stuen og jeg syntes ikke lyden er så skræmmende høj. Jeg syntes også at det virker som den er god, så jeg tror bestemt ikke jeg vil fortryde mit køb.

Jeg ønsker dig held og lykke med din nye støvsuger.