/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Sangtekst
Fra : Annela
Vist : 11645 gange
50 point
Dato : 04-08-06 20:37

jeg ved ikke lige under hvilken kategori spørgsmålet hører under

men.... jeg mangler teksten på en sang jeg som barn sang som spejder omkvædet går nogenlunde således
ti - ri- a
holdia tiera holdia kuk- kuk .
holdia tiera holdia kuk- kuk
holdia tiera holdia kuuuuuk
medens man slår sig hhv på lår, i hænder, og peger bagud det antal kuk- kuk man ae nået til
kuk- kuk øges med en pr vers....

håber det er muligt at nogen genkender sangen ud fra ovenstående

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-06 20:54

Jeg kan ikke umiddelbart finde teksten, og kan selvfølgeig heller ikke huske den hele lige nu, men de få ord jeg kan huske, kan måske få andre til at komme på resten af teksten.

Da jeg arbejde i børnehave/dagpleje, brugte vi børnenes navne på skift i sangen.

Men det er noget med

Lille xxxxxx............ i skoven vandrer, og der møder han/hun en stor og farlig (et dyr frit valgt af barnet)f.eks ..hund, ti - ri - a osv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-06 20:56

Nå ja, og i stedet for kuk kuk siger børnene vov vov, hvis det er en hund der er valgt, næste barn siger måske ko, så synger man først vov vov og der efter muh muh, altså både vov og muh, og jo flere dyr der bliver nævnt jo længere bliver sangen

Håber det hjalp bare lidt, hvis ikke du kan få yderligere hjælp herfra, så prøv en børnehave eller biblioteket

Kommentar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 04-08-06 23:05

hej, - jeg tror den sang er i "Mars og lejr" en spejdersangbog, som du sikkert kan låne på biblioteket.
Venligst Kirsten

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 05-08-06 07:18

Sangen hedder "Hvor skoven dog er frisk og grøn", og jeg har også sunget den som FDF'er for liige et par år siden

Slemt spørgsmål - nu går jeg og nynner

Hilsen Ripley

Accepteret svar
Fra : Mayeen

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-06 09:41

Nej, i "Hvor skoven dog er frisk og grøn" synges "kuk-kuk, kuk-kuk faldera"

TIl dit spørgsmål:Teksten som jeg husker den er:

Lille Ole i skoven
mellem træerne vandrer
tænk så pludselig ser han
e-en kæmpe stor bjørn

Ti-ri-a... o.s.v.

Derudover siger jeg det samme som Nordsted1!

Mayeen.

Godkendelse af svar
Fra : Annela

Dato : 05-08-06 10:11

Tak for svaret Mayeen.
YES !!!!! det var lige den jeg manglede