/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Overførsel af dig. bil til PC
Fra : thomik
Vist : 396 gange
20 point
Dato : 22-12-02 12:29

Hej
Jeg har lige købt et Medion 5995 kamara i Aldi, men nu kan jeg ikke få billederne over på min pc.
Den siger hver gang at den ikke kan finde dig. kamaraet prøv1,2,3,4
og det har jeg prøvet. Hvad gør jeg forkert?

thomik

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-12-02 16:46

Muligvis USB problem.

Skal bruge mere info :

Hvilken PC kører du på?
hvilken windows ?
har du før haft brugt USB på den ?

Det kunne også være defekt USB kabel.

Kommentar
Fra : permoller

Dato : 22-12-02 17:16

Lyder som et Twain driver problem. JEg ville prøve at fjerne twain driveren. Derefter tage kameraret fra computeren. Genstarte maskinen. Installere twain driveren (uden at have cameraret tilsluttet). Genstarte igen og når maskine er færdig med at starte op igen sætte usb kablet i og lade systemmet finde cameraret.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 15:11

On Sun, 22 Dec 2002 11:27:02 GMT, "thomik" <thomik.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvad gør jeg forkert?

Glemmer at tænde cameraet.
Køb dog en cardreader til jeres Medion, hvis det er så indviklet at
overføre billeder.
Hilsen emj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 15:32

On Sun, 22 Dec 2002 11:27:02 GMT, "thomik" <thomik.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej
>Jeg har lige købt et Medion 5995 kamara i Aldi, men nu kan jeg ikke få
>billederne over på min pc.
>Den siger hver gang at den ikke kan finde dig. kamaraet prøv1,2,3,4
>og det har jeg prøvet. Hvad gør jeg forkert?
>
>thomik

Først forbind camera med USB, og tænd for det.
Dernæst start programmet, så går det somregel,
men af og til må man restarte computeren, lad
cameraet sidde imedens, så plejer det at lykkes
mvh Ebbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 16:45

> Først forbind camera med USB, og tænd for det.
> Dernæst start programmet, så går det somregel,
> men af og til må man restarte computeren, lad
> cameraet sidde imedens, så plejer det at lykkes
> mvh Ebbe

Eller - forbind kameraet, start i camera mode og
drej knappen over på PC, så skulle programmet
åbne af sig selv.. måske er det en hjælp..?
gj max

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 18:10

"thomik" <thomik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SlhN9.11052$Hl6.1259644@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har lige købt et Medion 5995 kamara i Aldi, men nu kan jeg ikke få
> billederne over på min pc.
> Den siger hver gang at den ikke kan finde dig. kamaraet prøv1,2,3,4
> og det har jeg prøvet. Hvad gør jeg forkert?

Rækkefølgen, den er viktig, har du først fundet den rigtige rækkefølge, med
at tilslutte kameraet, starte programmet og tænde for kameraet, så kører
det.

Prøv dig frem, eller følg de råd der er kommet i tråden, men husk at gøre
det ens hver gang du skal hente billeder.

--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Kommentar
Fra : icet

Dato : 23-12-02 23:28

jeg har også købt et camera magen til i Aldi men, nå jeg sætter den til usb kablet, installere Win xp den som et MD9700 og programmet kan så ikke finde cameraet. har prøvet at afinstallere osv. men intet af det virker:-/

Kommentar
Fra : killerloop

Dato : 27-12-02 12:56

Køb en kortlæser.

Har lige købt en Mr. Platinum 6 i 1 i Bilka, det er 100 gange lettere, bare sæt kortet i og billederne bliver næsten indlæst af sig selv...

Mvh.

Killerloop

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 20 point
Dato : 29-12-02 16:19

Prøv at sluk for dit kamera mens det er forbundet til computeren, tænd puteren, tænd kameraet, og så skulle det gerne virke.
Men som killerloop skriver, så køb en Mr. Platinium kortlæser. Billederne bliver indlæst af sig selv, og det går væsentlig hurtigere en med kameraet forbundet med USB.
Jeg har selv et Meion Kamera, og jeg bruger Mr. Platinium kortlæseren, da jeg fik det samme problem, plus at jeg ikke gad vente hele tiden. Denne kortlæser kan også læse, som navnet "6 i 1" antyder, hele 6 forskellige korttyper. Du skal bare huske at kortene ikke må sidde i kortlæseren, når du starter komputeren op, eller genstarter, for så bliver de to drev i kortlæseren ikke registreret på computeren.
>Det kan ikke altid betale sig at løse problemet, men snarre gå uden om det<

Godt nytår

hilsen ZeroXP - ;)

Kommentar
Fra : fatti

Dato : 11-02-03 00:35

Jeg har et MD9700, som har virket under Win98, men ikke virker på en ny PC med WinXP proff.
I lighed med et tidligere indlæg vælger XP en anden driver end kameraets navn. I mit tilfælde en driver der hedder MD9725.
Den virker ikke. Selv 2 opkald til Medions Hotline har ikke kunnet løse problemet.

Fatti

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 13-02-03 15:14

XP understøtter vist ikke medion kameraret, og jeg har sågar hørt at XP kan finde på at regstrere det som en scanner. Men som jeg har sagt tidligere, så anskaf dig en 6i1 kortlæser, den rykker max.

Hilsen ZeroXP