/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
overtagelse af hus
Fra : jjn31
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 04-08-06 16:40

hej

Et spørgsmål som jeg vil håbe en eller anden kan svare på..
For et par måneder siden flyttede konen og for ca. en måned siden blev vi separeret.
Det er meningen at jeg skal overtage huset, men jeg har ikke rigtig fået gjort noget ved det pga.
at advokat og bankrådgiver har ferie.
Nu får jeg så at vide hendes forældre vil købe hendes halvdel af huset, hun har stadig en masse ragelse stående her og kører rundt i vores fællesbil som jeg slet ikke har haft siden hun flyttede.
Kan de bare udenvidre købe hendes halvdel?

Mvh.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-06 17:02

Hvis I er fælles om huset er der intet der kan sælges fra medmindre du også skriver under.

Står I begge på skøde/slutseddel?

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 04-08-06 17:03

ja vi står der begge to

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-06 17:14

Nej, det kan de ikke bare sådan lige købe...hvorfor i alverden ville de da også det, det lyder da helt vildt når I skal skilles du og din kone.

I er sådan set stadig gift med hinanden, selv om I er separeret, (går ud fra, at I har almindeligt fælleseje) huset står i begges navn, og din kone kan ikke sælge noget som helst, medmindre du giver dit samtykke.

Det kunne hun sådan set heller ikke om så huset kun stod i hendes navn og I var gift og havde fælleseje.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-06 17:14

Så kan den ene halvdel ikke sælges medmindre du også skriver under.

Men i næste uge må du få fat på bankrådgiver og advokat.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-08-06 17:23

Fælleseje kan ikke udstykkes, og sælges.
Det er sansynligvis fordi de vil have kontrol over ejedommen.
I skal begge godkende et salg af huset.
Måske er din del de vil købe, så dateren har huset.........................sæt en advokat på.
Hop ikke på en fælles advokat.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 04-08-06 17:26

Dova, ja vi har almindeligt fælleseje. Og Ans jeg lover dig det sker mandag morgen lige så snart de møder på pinden