/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI problemer...
Fra : Holst-Hansen
Vist : 683 gange
300 point
Dato : 04-08-06 16:11

Jeg har en cpi popcorn som jeg har lidt problemer med, den har stået stille ca 1mdr nu og nu vil den ikke starte... det ser ikke ud til den får noget benzin til kaburatoren, når jeg piller de 2 slanger af oppe ved tanken kommer der ingen benzin ud af dem. Jeg har forsøgt at blæse op i tanken med det hjælper hellere ikke, jeg håber der er nogle der kan hjælpe. Den har ellers kørt uden problemer det sidste år..!!

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 04-08-06 18:26

hej jeg ved ikke hvad der er galt men har prøvet det samme.
jeg tog luftfiltret af og dækkede det til og prøvede at starte den nogle gange og så gik den igang,
min havde stået stille i 14 dage..men prøv det..
hilsen johnni.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 04-08-06 20:25

Du må slet ikke blæse der op, da du ricikerer at ødelægge membranen/bælgen indeni.
Sådan en automatisk benzinhane:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=733413918&n=1712457951&pn=1712459509
Virker ved at der er en slange som er sat på den lille vinklede studs og ned til et sted mellem karburator og motor. Når man så træder på kickstarter eller bruger elstarteren, så kører stempelet op og ned, og skaber vaccum i slangen.
Når der kommer vaccum i den automatisk benzinhane så bevæges en membran/bælg nedad indeni huset, som derved åbner benzinen ned i den anden studs som løber gennem benzinslangen og i karburatoren.
Så sug med munden i den vinklede, og se om der kommer benzin i den anden.
Og gør der det så sæt vaccumslangen på plads, og tjek om der kommer benzin i den anden, når du kickstarter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-08-06 20:26

Der skal slet ikke løbe benzin ud hvis du bare tager slangerne af benzinhanen.
Hvis du tager dem af, så prøv at suge i den tynde af dem.
Din benzinhane virker ved at den åbner når din motor drejer rundt og laver undertryk.

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 05-08-06 08:12

Tak for svaret palle b hansen. Jeg må sige jeg havde det på fornemmelsen. Så for en sikkerheds skyld vil jeg købe en ny benzin hane idag.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-06 10:20

Selv tak, men:
Det er jo ikke sikker den er skadet/dårlig, tjek den først.
Startbesværet kan jo skyldes andre ting.
VH Palle Hansen
NB: Hvis du køber ind alligevel, så køb også tændrør/tændrørsnøgle.