/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitartabs: Banjo vs. Guitar
Fra : onehitwonder
Vist : 584 gange
20 point
Dato : 04-08-06 14:48

Hej

Hvad hedder den der klassiske gamle melodi som starter langsomt og så accellerere helt vildt - Det er skiftevis en banjo og en guitar der spiller, tror jeg nok. Som om de battler. Jeg vil meget gerne lære at spille den, men ved ikke engang hvad den hedder?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-06 15:30

det hedder dueling banjo - fedt musikstykke

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 04-08-06 15:32

http://www.ogregod.com/searchsong.php?look_for=duelling+banjo - og så behøver du vel ikke lede mere

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 04-08-06 21:52

Ja, det er et fedt nummer.
Bliver helt nostalgisk.

Hvad hulen hed den film hvor der sad en dreng med banjo, og spillede mod en Guitar???? Jeg kommer ikke til at sove før jeg kan huske det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-06 21:56

arghh dortehou - det har jeg spekuleret over det meste af dagen og nu har jeg igen fået dueling banjo på hjernen ... øhh var det nu også en film og ikke et teaterstykke ???

sorry onehitwonder for misbrug af din tråd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-06 21:58

dortehou den nyere version hedder banjo boy ... mon ikke den gamle også gjorde det ???http://filmz.dk/forum/item/4201/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-06 22:04
Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 05-08-06 20:47

Scenen fra filmen: http://www.youtube.com/watch?v=un05SJ4-s64

Jeg har guitar-noderne i som pdf-fil (super kvalitet).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-06 22:02

arrrghhhh den er altså til at tude over - den må lejes igen igen

Godkendelse af svar
Fra : onehitwonder

Dato : 17-08-06 17:10

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk