/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Administrator i XP
Fra : popper
Vist : 645 gange
200 point
Dato : 04-08-06 13:08

Jeg er uforvaren kommet til at oprette en ekstra konto der hedder administrator og hver gang jeg starter min pc logger den ind på denne konto, selv om jeg gerne ville have at den loggede ind på min oprindelige konto, jeg har forsøgt at slette denne konto (administrator ) men det kan jeg tilsyneladende ikke eller kan jeg, er der en der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 04-08-06 13:58

Prøv at ændre din ønskede konto til at være administrator - genstart - og slet derefter den forkerte konto.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-08-06 14:34

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-08-06 14:37

Har du prøvet kontrolpanel/brugerkonti og skifte måden du logger på?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 04-08-06 15:04

hvordan gør jeg det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-06 15:25

popper hvorfor vil du ændre den ??? (det er den konto der første gang din pc bliver åbnet opretter sig selv og hvis det kun er dig der bruger computeren er det da ok)

Dog.... som administrator har snavs der kommer på maskinen lige så meget "magt" som dig selv - derfor er det bedre at bruge en brugerkonto som du har gjort før.
Læs lige http://www.kandu.dk/Tip14046.aspx

Citat
Du skal have en computeradministratorkonto for at føje en ny bruger til computeren.

Åbn Brugerkonti i Kontrolpanel.
Klik på Opret en ny konto under Vælg en opgave.
Skriv et navn til den nye brugerkonto, og klik derefter på Næste.
Klik på Computeradministrator eller Begrænset afhængigt af den kontotype, du vil tildele den nye bruger, og klik derefter på Opret konto.
Hvis du ser en konto med navnet Ejer, skal du omdøbe kontoen med en brugers navn. Ejerkontoen med computeradministratorrettigheder oprettes under installationen, hvis der ikke er konfigureret brugerkonti på dette tidspunkt.

Bemærk!

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Brugerkonti, hvis du vil åbne Brugerkonti.
Det navn, du tildeler den nye konto, svarer til det navn, der vises på velkomstskærmen og i menuen Start.
Den første bruger, du føjer til computeren, skal have fået tildelt computeradministratorkontoen.
... iflg microsoft

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-08-06 15:40

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-08-06 17:29

Administrators skrivebord og brugers skrivebord er ikke ens.
Som administrator kan du oprette det samme navn som du havde (tror jeg nok)

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 04-08-06 18:57

Prøv lige at gå Start/Kør, og skriv control userpasswords2 klik OK. Hvormange konti er der, og hvad hedder de ?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-08-06 00:00

Til stl_s
Der er 2 kontoer den jeg vil bruge og så den jeg ikke vil bruge kan jeg slette denne konto der i control userpasswords2

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 05-08-06 00:20

Tak for svaret stl_s.
På mit spørgsmål om jeg kunne slette kontoen derfra er svaret nej ikke umidelbart men jeg kunne deaktivere kontoen og efter genstart starter pcen op som i de gode gamle dage.Jeg prøvede så igen control userpasswords2 for at se hvordan det stod til derinde og kontoen figurerede ikke mere derinde.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-06 00:26

Godt det lykkedes for dig .

Tak for point.